Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


General Motors vsadil na 3D tlačiarne

Spoločnosť General Motors sa rozhodla, že „zabije“ dve muchy jednou ranou.  Americký koncern vybavil svoje továrne 3D tlačiarňami, ktoré majú pomôcť znížiť výrobné náklady a súčasne produkovať modernejšie súčiastky s lepšími technickými vlastnosťami.

Prečítajte si aj: Cadillac Escalade a prepychové kancelárie podľa Lexani Motorcars

General Motors by mal vďaka uvedenej stratégii vyrábať jednoduchšie, odolnejšie a navyše aj ľahšie súčiastky. Vďaka tomu by sa mali ušetriť nielen milióny dolárov, ale aj znížiť spotreba paliva, hoci ani náklady na tlačiarne nebudú nízke. Sofistikované 3D tlačiarne sa hlásia čoraz hlasnejšie o slovo v automobilovom priemysle.

Prečítajte si aj: Koncept Escala sa má stať ťahúňom značky Cadillac

Stále častejšie sa 3D tlač dostáva do automobilovej výroby. Napríklad značka športových vozidiel Bugatti využíva špeciálne brzdové strmene vyrobené práve touto metódou. Spoločnosť General Motor využíva software na generovanie dizajnu najrôznejších automobilových súčiastok a využíva systém umelej inteligencie, ktorý na základe zadaných kritérií vytvára jednotlivé diely a časti.

Prečítajte si aj: Ani Chevrolet Blazer v Európe nekúpite

Jednou z prvých súčiastok, ktorú inžinieri navrhli a vyrobili pomocou nového postupu, bolo uchytenie sedadiel a bezpečnostných pásov. Zvyčajne sa tento diel skladá z ôsmich menších častí, ktoré pochádzajú od rôznych subdodávateľov. Výsledkom tejto metódy bolo vygenerovanie 150 rôznych návrhov riešení súčiastok, ktoré boli o
40 % pevnejšie a 20 % ľahšie.

Prečítajte si aj: Chevrolet Camaro ZL1 1LE? V Európe zakázané ovocie!

„V montážnych továrňach máme v súčasnosti umiestnených asi 3500 strojov pre 3D tlač. Predstavte si napríklad špeciálny nástroj pre zladenie identifikačných čísiel motorov a prevodoviek, ktorý nám externý dodávateľ ponúkne za 3000 dolárov. Samotné vytlačenie v továrni nás stojí 3 doláre,“ vysvetlil Dan Grieshaber, šéf výrobnej integrácie v rámci GM.

Prečítajte si aj: Chevrolet Corvette Genovation GXE? Nový elektrický blesk!

Ďalšou extrémnou výhodou je fakt, že nie je potrebné nič vyrábať v ďalekej fabrike, takže odpadávajú aj náklady na dopravu apod. Dáta vhodného dielu respektíve súčiastky sa jednoducho pošlú cez internú sieť a na druhý deň ho tlačiareň vytlačí.

Prečítajte si aj: Prekvapenie v Los Angeles od Chevroletu, Corvette ZR1 ale bez strechy

Nehovoríme však len o jednotlivých kusoch. Uvedená 3D tlač sa používa aj pri veľkosériovej výrobe. Napríklad v továrni Lansing Delta Township, kde sa vyrába Chevrolet Traverse a Buick Enclave, sa pomocou 3D tlačiarne pripravujú špeciálne boxy pre diely. Každý robotník si môže nechať svoj nástroj špeciálne upraviť tak, aby mu čo najlepšie a najpohodlnejšie sedel do ruky.

Prečítajte si aj: Oživenie a reinkarnácia modelu Chevrolet Monza SS

Zaujímavé je ale aj zapojenie ďalších moderných technológií do procesu výroby. Napríklad v továrňach dnes už lietajú drony, ktoré dokážu monitorovať prípadné nedostatky na výrobných linkách. Automatizácia už nie je potrebná len vo zvarovniach, ale automaticky sa dnes napríklad stohujú a následne vyskladňujú pneumatiky alebo sa vyvažuje optika čelných svetiel apod.

Prečítajte si aj: Chevrolet Corvette Carbon 65 Edition v špeciálnej edícii

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov