Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Bollinger: elektrické SUV a pick-up

Americká spoločnosť Bollinger Motors oslovuje zákazníkov hranatými elektrickými automobilmi do náročného terénu. Aj vďaka desaťtisícom objednávok bude Bollinger B1 SUV uvedený na trh už v budúcej sezóne a Bollinger B2 pick-up v roku 2020.  

Bollinger B1 je elektrické terénne vozidlo s ostrými rysmi. Minimalistický dizajn v ostrom protiklade k súčasným mestským a „imidžovým“ modelom SUV si našiel vďaka svojej jednoduchosti okamžite svojich konzervatívnych, ale praktických fanúšikov.

Prečítajte si aj: Tesla tras sa! Príde čínske elektrické SUV Nio ES8 aj do Európy?

Pohon majú na starosti dva elektromotory s kombinovaným výkonom 270 kW a krútiacim momentom 640 N.m, ktoré vďaka svojmu umiestneniu poháňajú obe nápravy. Vozidlo, ktoré váži 1769 kg sa tak dokáže rozbehnúť z nuly na stovku za 4,5 s, pričom maximálna rýchlosť je 204 km/h.

Prečítajte si aj: Ford Mach 1 a elektrický protiútok

Bollinger B2 ale súčasne dokáže utiahnuť až takmer trojtonový náklad. Elektromotory čerpajú svoju energiu čerpať z líthium-iontových batérií, ktoré sú k dispozícii v dvoch verziách. Základná ponúkne kapacitu 60 kWh, zatiaľ čo tá lepšia rovných 100 kWh.

Prečítajte si aj: Toyota Tundra PIE Pro – vodíková pizzeria

V závislosti na tom sa dojazd modelu Bollinger B1 pohybuje medzi 200 a 300 km. Dobitie slabších batérií jednosmerným prúdom v rýchlonabíjačke trvá 45 minút, zatiaľ čo v prípade tých silnejších je táto doba o polhodinu dlhšia.

Prečítajte si aj: Ford Bronco – stará škola ožíva

Interiér je v duchu tradícií „pracantov“ silne minimalistický, nájdete tam len skutočne tie najdôležitejšie prístroje. Počítalo sa totiž s terénnym zameraním auta, kabína je tak kvôli jednoduchšiemu čisteniu umývateľná, pričom všetky prístroje majú gumové tesnenie.

Prečítajte si aj: Pick-up Mitsubishi L200 je alternatívou pre odvážnych

Vďaka jednoduchej konštrukcii vozidla ponúka Bollinger B1 karosérie v dvoch verziách. K dispozícii je tak trojdverový štvormiestny model, alebo dvojdverový pick-up. „Domnievam sa, že sme dosiahli optimálny kompromis medzi nosnosťou, schopnosťami v teréne a dojazdom,“ poznamenal inžinier Bollinger Motors John Hutchison.

Prečítajte si aj: Šejkovia sa idú zblázniť! Môže za to pick-up Bentley Bentayga 6×6 Mega?

Na základoch modelu Bollinger B1 vznikol aj praktický pick-up B2, pričom výrobcovia už evidujú viac ako 20.000 objednávok. Karoséria je kompletne z hliníku, dvojica elektromotorov zaisťuje pohon všetkých kolies, nechýbajú portálové nápravy a hydropneumatické odpruženie.

Prečítajte si aj: Štúdia pick-upu Volkswagen Atlas Tanoak ako sonda na zámorskom trhu

Kombinovaný výkon oboch elektromotorov v novšej verzii B2 je teraz dostačujúcich  387 kW (526 koní) a krútiaci moment je na hodnote 696 Nm. S týmito parametrami dokáže pick-up akcelerovať z pokoja na stovku za 6,5 s , pričom maximálna rýchlosť je stanovená na 160 km/h.

Prečítajte si aj: Prvý pick-up Mercedes-Benz vyrobili už pred viac ako polstoročím

„Bé dvojka“ má síce rovnako hranaté a jednoduché tvary, ako jeho starší súrodenec, ale môže sa pochváliť jednou praktickou špecialitou. Vďaka tomu, že sú elektromotory umiestnené na  nápravách, je možné otvoriť  nielen dvere korby, ale aj prednú časť vozidla! Do pick-upu tak naložíte aj dlhé predmety, ako napríklad dosky alebo žrde.

 

Rozmery korby sú 124 cm na 175 cm a vozidlo je schopné podľa výrobcu odviezť až 2250 kg nákladu. Celková hmotnosť automobilu, ktoré na slovenských cestách budete môcť riadiť len v prípade, ak máte vodičský preukaz na nákladné vozidlá , je totiž 4,5 tony. Zatiaľ však nie je isté ani to, či sa autá značky Bollinger Motors budú z USA dovážať aj na starý kontinent.

-jj-

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov