Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

J. Mays a Whirpool si tľapli

Americký dizajnér J. Mays minimálne dočasne opustil automobilový priemysel. Šesťdesiatštyriročný rodák z Oklahomy v minulosti pracoval pre značky Audi, BMW alebo Ford, ale teraz kývol na ponuku spoločnosti Whirpool, ktorá sa špecializuje na výrobu domácich spotrebičov.

Mays bo v minulosti okrem iného zodpovedný za dizajnové smerovanie celej skupiny Ford, pričom pre spomínanú automobilku pracoval v období 1997 – 2013. Po piatich rokoch vo funkcii poradcu opäť mieri do vrcholových korporátnych sfér, avšak jeho nový zamestnávateľ bude tak trochu i nej „branže“.

Prečítajte si aj: Oliver Stefani: „Dizajn vytvára emócie“

Spoločnosť Whirpool Corporation vznikla pred 107 rokmi v americkom štáte Michigan. Dnes má množstvo pobočiek a výrobných tovární po celom svete. Mimochodom, v novembri roku 1991 bola podpísaná zmluva o založení budúceho spoločného podniku na výrobu práčok v Poprade pod názvom Whirlpool Tatramat.

Prečítajte si aj: Hyundai s debutujúcim konceptom Le Fil Rouge načrtol nové dimenzie dizajnu

Mays v súvislosti s novou pracovnou výzvou vyhlásil, že „jeho záujmy presahujú hranice automobilového sveta, a preto ho ponuka zaujala.“ V americkej korporácii bude zastávať pozíciu viceprezidenta pre dizajn. Jeho hlavnou úlohou je premena želaní a požiadaviek spotrebiteľov do dizajnových konceptov budúcej generácie.

Prečítajte si aj: Toyota Auris – nová nielen dizajnom

Vráťme sa však k „motoristickému“ Maysovi. Svoju dizajnérsku kariéru odštartoval v službách Audi, ktoré tvorí súčasť koncernu Volkswagen. Z jeho pera pochádza napríklad koncept Audi Avus Quattro, ktorý sa stal predlohou pre neskorší model TT.

Prečítajte si aj: „10 otázok pre…“ Olivera Heilmera, vedúceho dizajnu značky MINI

Volkswagen Concept 1, ktorý mal Mays pod palcom ako šéf vývojového centra, potom skupina využila pri oživení legendárneho „chrobáka“ v podobe nového modelu New Beetle. Jeho rukopis je zrejmý aj pri dizajne Audi 100, VW Golf či Polo. V prípade BMW na začiatku 80. rokov pracoval na vonkajšom vzhľade rady 5 a tiež športovej rady 8.

Prečítajte si aj: Fisker EMotion ohromil dizajnom, batériou aj dojazdom

K automobilke s modrým oválom v znaku prestúpil v roku 1997, keď vo funkcii viceprezidenta pre dizajn nahradil Jacka Telnacka. Mal tak v kompetencii nielen dizajnové smerovanie Fordu, ale aj ďalších automobiliek patriacich vtedy do skupiny – Mercury, Lincoln, Volvo, Jaguar, Land Rover, Mazda a Aston Martin).

Prečítajte si aj: Infiniti Q Inspiration ukazuje nový dizajnérsky jazyk

V Maysovom dizajnérskom portfóliu sa nachádzajú atraktívne automobily. Napríklad štúdia  Ford Fairlane, ktorá sa bez väčších zmien dostala do výroby ako Ford Flex. Za zmienku stojí aj koncept Shelby GR-1 koncept. Mays bol zodpovedný aj za dizajn na vozidlách Aston Martin DB9, prvej generácii Fordu GT, tretej generácii modelu Focus či šiestej generácii Fordu Mustang.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov