Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Garáž snov 2022, alebo naše TOP autá za uplynulý rok!

Najlepšie autá, ktoré sme v roku 2022 v Auto magazíne testovali.

Foto: Peter Varga, Marek Pauco, Tomáš Kelement, Daniel Balucha 

V uplynulom roku sme v redakcii Auto magazínu testovali 128 vozidiel rôzneho typu, veľkosti, pohonu, ceny atď. a 27 motoriek, resp. skútrov plus jeden quad CFMOTO a jednu trojkolku Can-Am. Prinášame vám zoznam tých najlepších z nich, ktoré by sme chceli mať vo svojej garáži. Celý test s rozsiahlymi galériami si viete pozrieť preklikom na názov auta :).

Mercedes-Benz S 580 e Long (AM 11/2022)

Triedu S by sme chceli už len pre to, že je to „esko“ a keby sme si mali vybrať verziu, tak práve plug-in hybridnú. Tá totiž dáva reálny zmysel, pretože na elektrinu prejde v reálnych podmienkach takmer 100 km, v prípade potreby nabijete akumulátor za zhruba pol hodiny, čo je trvanie bežného obeda. A to znamená, že si bežne vystačíte s elektrinou a benzínový motor naštartujete skutočne až na dlhších cestách. Jazda na elektrický pohon triede S pritom nesmierne svedčí – je tichá a pokojná, zároveň s patričným výkonovým potenciálom.

Honda Civic e-HEV (AM 11/2022)

Má jednoduchší, čistejší a menej kontroverzný dizajn a dvojnásobne to platí pre interiér. V Civicu ešte nie je dominantou dotykový displej, ale vodič, resp. posádka.  Má vynikajúci posed za volantom, priame ovládanie všetkých funkcií, dostatok miesta aj vzadu… K tomu dostatočne potentný a úsporný hybridný pohon, plus skvelý podvozok. Je to skrátka poctivé auto.

Renault Megane R.S. Trophy TCe 300 EDC (AM 01 – 02/2022)

Maximálny výkon 221 kW (330 k) a krútiaci moment 420 Nm potešia, no nie sú to najdôležitejšie. Dôležitejšia je pekná charakteristika so stúpajúcim výkonom až po maximálne otáčky a pekný zvuk výfuku. Manuálna prevodovka zamávala na rozlúčku a nám chýba, no uznáme, že s DCT je Megane R.S. rýchlejší. Nechýbajú automatické medziplyny pri podraďovaní ani Launch Control. Chválime podvozok, ktorý je príjemnejší, než bol vo verzii Trophy doteraz. Systém 4Control a semislickové pneumatiky si robia z fyzikálnych zákonov dobrý deň.

SEAT Leon Sportstourer 2,0 TSI 190 7-DSG FR AM (03/2022)

Testovali sme aj verziu s 310-koňovým motorom a pohonom 4Drive, teda 4×4, no vzhľadom na oveľa príjemnejšiu spotrebu verzie so 190 koníkmi a pohonom iba predných kolies sme do garáže vybrali práve ju. Aj tento motor je dostatočne silný, veď 190 koní nemá kdekto, ale v tomto prípade sme oceňovali silovú rezervu v bežných rýchlostiach.

Land Rover Defender 110 3,0D i6 250 k X-Dynamic SE (AM 03/2022)

Nový Defender si ponechal drsný off-roadový dizajn a skutočne zvládne aj veľmi ťažký terén, no na rozdiel od predošlých generácií sa s ním dá jazdiť po meste, okresných cestách a diaľnici. Navyše oveľa príjemnejšie, než by ste čakali. Trojlitrový 2× preplňovaný dieslový šesťvalec s mild hybridnou podporou nemá slabé miesta – a to tak z pohľadu výkonového prejavu ako ani z hľadiska kultúry chodu. K tomu prirátajte podvozok, z ktorého ide pocit, akoby bol nezničiteľný.

Hyundai i30 N Performance 2,0 T-GDi DCT (AM 03/2022)

Z Hyundaiu i30 N, samozrejme, vo verzii Performance, sa doslova z večera na ráno stala ikona hot-hatchov. Aj my by sme ho brali „všetkými desiatimi“. Ponúka všemožné nastavenia vrátane zvuku výfuku, elektronického diferenciálu atď., jazdí výborne – nie je premotorovaný, podvozok nie je zradný, ale vie byť zábavný… A DCT prevodovka prináša niekoľko plusov – ostrejšie reakcie motora, Launch Control, funkciu Grin Shift…

Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Recharge Pro (AM 04/2022)

Je to pekné auto, mechanicky mimoriadne pevne postavené, dva elektromotory s 300 kW a 660 Nm dávajú vozidlu aj na pomery elektromobilov mimoriadnu dynamiku, reálny dojazd v chladných podmienkach okolo 330 km sú dostatočný argument. Avšak navyše aj podvozok je vynikajúci a nám sa páči, že keď vypnete jednopedálové ovládanie, auto sa stane doslova a do písmena blbuvzdorným. Nepotrebuje sa učiť využívať charakteristiku elektrického pohonu, nemáte žiadne páčky pod volantom na rekuperáciu, všetko riešite plynom a brzdou – auto rieši veci za vás.

Lexus ES 300h F Sport Top AM 06/2022

Toto auto sa nesnaží konkurovať ostatným a verejnosť ho ani nevníma ako bežné prémiové modely. A to je dobré, pretože s ním nie ste terčom závisti, no vy sám sa budete cítiť ako kráľ… V niektorých veciach je totiž ešte lepšie ako prémiový trojlístok z Nemecka. Napríklad podvozok nepozná nekvalitné cesty – aspoň čo sa týka hluku a odtlmenia rázov do karosérie. Plus vzhľadom na výborný posed, vynikajúce odhlučnenie vládne na palube pokoj, ktorého máme dnes tak málo.

BMW M240i xDrive Coupé (AM 06/2022)

Nie je to žiadna veda. Základom je, aby auto nebolo prerastené, k tomu krátky previs vpredu, športové nárazníky, na kapote tzv. powerdome a pod ním silný šesťvalec (275 kW, 500 Nm), osemstupňový automat, pohon xDrive, ale s ochotou zavrtieť zadkom… A to je len základ, prečo by sme to auto chceli vlastniť.

Volkswagen Arteon Shooting Brake R (AM 11/2022)

Priestranné auto v štýle trendového shooting brake, ktoré dokáže byť rovnako dobré v polohe reprezentatívneho manažérskeho ako aj rodinného auta. Pritom v komfortnom režime je príjemné aj na slovenských cestách, v športovom je zasa rýchle ako blesk.

Toyota RAV4 2,5 Hybrid Dynamic Force e-CVT 222 k AWD-i Adventure (AM 10/2022)

RAV4 ostáva napohľad verná pôvodným koreňom SUV a verzia Adventure je ešte outdoorovejšia. A to sa nám páči. Páči sa nám aj stredová konzola s veľkými otočnými ovládačmi, mohutný volič prevodovky na stredovom tuneli, páči sa nám naladenie podvozka aj hybridný pohon, s ktorým zvládne RAV4 jazdiť za 5,4 l/100 km. Samozrejmosťou je pohon 4×4.

Audi RS3 sedan 2,5 TFSI AM 10/2022

Má tri jazdné režimy RS – RS Performance, RS Individual a RS Torque Rear. Posledný je najlepší, lebo väčšiu časť krútiaceho momentu posiela dozadu a zadné lamelové spojky ho navyše posielajú na vonkajšie zadné koleso tak, aby ste mohli kruháč predriftovať a urobiť si tak radosť cestou do práce. Alebo vyventilovať stres po ďalšej zbytočnej porade. K tomu famózny 2,5-litrový radový päťvalec s 294 kW (400 k)…

Yamaha Ténéré 700 World Raid (AM 12/2022)

Dlho sme váhali medzi Indianom Scout a Yamahou. Rozhodla všestrannosť. World Raid je dokonalý predstaviteľ toho, čo motocykel predstavuje – slobody. Bez ohľadu na to, či si tú slobodu chcete užívať na ceste alebo v divočine.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov