Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Arteon R Shooting Brake – Skvostný univerzál

Volkswagen Arteon R Shooting Brake je ako blesk v búrke. Na sekundu sa zjaví, zmizne, no hodnú chvíľu ešte počuť dozvuky.

Financovanie VW NEXT cez Volkswagen Financial Services

Moderné financovanie VW NEXT s nízkou splátkou, s akontáciou od 10% do 40% a 3 možnosťami ukončenia.

Model: VW Arteon 2.0TSI 235k

Cena vozidla: 71.040 €
Typ financovania: VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (21.312 €)
Výška úveru: 49.728 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 33.098 €
Poistenie v splátke (Allianz) : PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Výška mesačnej splátky: 798 € vrátane poistenia*

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.

Vypočítajte si Vašu splátku

Jednoduchá športová elegancia rozruší široko-ďaleko všetky zmysly. Zvonku zaujmú svetlá, R doplnky, krásny odtieň modrej farby, ktorá je geniálna aj za šera a tmy, 20-palcové disky, pár dvojitých koncoviek výfukov alebo kapota zasahujúca až do falcov predných blatníkov. Naozaj každého, aj vyšších cestujúcich, očarí priestorom na zadných sedadlách, ako aj enormným kufrom. Tým sa to však nekončí, vpredu sú dominantou anatomické sedadlá s typickým modrým prešívaním, ktoré sú vynikajúcim spoločníkom na dlhé trasy aj v serpentínach. Vo vnútri zaujmú efektné detaily, ako je logo R na volante, rozmernejšie pádla pod volantom alebo dekór v imitácii karbónu. S čím som doslova bojoval, sú dotykové plôšky na volante. Nech sa na mňa VW nehnevá, ale nerobí to dobre. Neviem si na to zvyknúť a rovnako ani na dotykové ovládanie klimatizácie. Na volant pridali dotykovú plôšku s modrým R, ktorá mení jazdné režimy. Režimy sú štyri – komfortný, športový, Race a individuálny, kde sa dajú nastavovať všetky základné charakteristiky, čiže napr. tuhosť podvozok, charakteristika pohonu či zvukový prejav. Trochu škoda, že tvorcovia nepriniesli aj jedinečnejšiu grafiku prístrojového panelu v športových režimoch.

Fúkaj, fúkaj turbo!

Hierarchia v koncerne je veľmi striktná a podľa mňa je nesmierna škoda, že pod kapotou bije „len“ nabúchaný štvorvalec. Krásna, športovo-ladená karoséria by si ako vrchol potravinového reťazca v rámci značky VW podľa mňa zaslúžila viac. Otvorene poviem, myslím na 5-valcový motor z Audi RS3. Niežeby menši dvojliter nestačil alebo žeby som mal voči nemu výhrady, to určite nie, je bombový, priamu konkurenciu v spojení s touto karosériou by som už teraz hľadal len ťažko, ale s päťvalcom by to bolo, ako sa vraví „top of the top“. Dvojliter je v spodných otáčkach krotkejší, ale pri 2000 ot.min-1 sa už začne doslova ťahať plynom a robí to perfektne, až kým si sám nepreradí. A to všetko je sprevádzané sýtym zvukom, ktorý si viete podmazať syntetizátorom, poprípade ranami z výfuku. Generátor zvuku sa dá vypnúť.

O radenie sa stará sedemstupňová prevodovka DSG, ktorá si aj pri jemnom rozbiehaní v športovom režime, v ktorom sa auto prebúdza, vie občas trhnúť. Odozva na plynový pedál by mohla byť v niektorých momentoch svižnejšia. V komfortnom nastavení auto vie plachtiť, prevodovka drží otáčky čo najnižšie, a to sa v konečnom dôsledku priaznivo podpisuje na spotrebu. Na okreskách zvládne jazdiť za 8,5 l/100 km úplne v pohode.

Maskuje na požiadanie

Pochváliť musím aj adaptívny podvozok. Kým v komfortnom režime je príjemný aj na slovenských cestách, v najostrejšom nastavení s veľkými diskami je už na stupnici tvrdosti niekde medzi kremeňom a topásom (7 až 8 z 10). Máte aj vy obavy z bezrámových okien z vyššieho vnútorného hluku? Nemáte sa čoho báť, za akceptovateľných 330 € si môžete priplatiť dvojité bočné sklá. Ten komfort pri dlhších trasách určite oceníte a ako benefit si užijete aj to, že vám svokra nebude zozadu vrieskať, že letíte rýchlo. Auto s týmito sklami je tichšie a krásne maskuje reálnu rýchlosť.

Čo treba uznať

  • Veľké, rýchle, komfortné a športové zároveň.

Čo nám chýbalo

  • Možno len Drift mód z Golfu R.

Čo nás prekvapilo

  • Spolujazdec nemá výsuvnú oporu na stehná.

VOLKSWAGEN Multivan T7 2,0 TSI – Jeho poslaním je rodina

Volkswagen Arteon R Shooting Brake

Cena (základ/test)                                          61 790 /71 040 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • Preplňovaný zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 235 kW (320 k)  pri 5 350 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 420 Nm pri  2 100 – 5 350 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 203 – 212 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 4,9 s, Vmax = 250 km/h (po vypnutí obmedzovača 270 km/h), spotreba výrobca (WLTP)/test 9,0 –9,3/10,0 l/100km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – áno
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 3x
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 565 dm3
Financovanie VW NEXT cez Volkswagen Financial Services

Moderné financovanie VW NEXT s nízkou splátkou, s akontáciou od 10% do 40% a 3 možnosťami ukončenia.

Model: VW Arteon 2.0TSI 235k

Cena vozidla: 71.040 €
Typ financovania: VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (21.312 €)
Výška úveru: 49.728 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 33.098 €
Poistenie v splátke (Allianz) : PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Výška mesačnej splátky: 798 € vrátane poistenia*

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.

Vypočítajte si Vašu splátku

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov