Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


TOYOTA RAV4 2,5 Hybrid Adventure – Ďalej od mesta, bližšie k prírode

Toyota RAV4 Adventure pôsobí drsne a off-roadovo.

Dnešné SUV sa do terénu dostanú len sporadicky, nečudo, že sa tomu prispôsobili po každej stránke – technicky aj dizajnovo. Keď hovorím o technike, mám na mysli v prvom rade karosériu, nápravy, resp. zavesenia kolies, svetlú výšku a zdvihy kolies, naladenie podvozka a riadenie, ale aj voľbu pneumatík, sprevodovanie a v konečnom dôsledku aj výbavu. Všetko je prispôsobené tomu, aby jazdili dobre po cestách. Z hľadiska dizajnu zasa môžem spomenúť, že z dnešných SUV už nevidíte na kapotu, ochrana karosérie je viac-menej iba optická… Toyota však ide tak trochu proti prúdu. Aktuálna generácia RAV4 totiž vďaka hranatej karosérii s takmer kolmými bočnými stenami, výraznému a prakticky kolmému čelu, hranatým blatníkom kolies s relatívne veľkými medzerami atď. totiž pôsobí, že má bližšie k off-roadu než k mestu. A podobne je na tom aj Yaris Cross, ktorý vyzerá ako malý off-road. V prípade RAV4-ky však Toyota zašla ešte ďalej, do obehu totiž pustila verziu Adventure.

Ešte outdoorovejšia

Vďaka špecifickej maske chladiča a prednému nárazníku vyzerá ešte outdoorovejšie než bežné modely RAV4. K výbave Adventure prislúchajú aj nové 19-palcové disky kolies, ktoré sú síce odľahčené, ale pevné, aby zvládli nespevnenú cestu. Spomenul by som aj farbu zelenú khaki, ktorá je pre verziu Adventure bez príplatku, pre ostatné verzie stojí 600 eur. V spojení s bielou strechou vyzerá testovaná RAV4-ka výborne. V interiéri je verzia Adventure špecifická čalúnením sedadiel. Čo sa týka výbavy, Adventure vychádza z výbavového stupňa Selection, ale pridáva sledovanie mŕtveho uhla, varovanie na priečnu premávku za vozidlom pri cúvaní, 360-stupňový kamerový systém a tiež novinku pre modelový rok 2022 – vnútorné zrkadlo s digitálnym displejom. Trochu ale prekvapí, že navigácia nie je súčasťou výbavy, ale si za ňu musíte priplatiť.

Za všetko hovorí spotreba

Verzia Adventure je dostupná s jedinou alternatívou pohonu – hybridným systémom, samozrejme, s pohonom všetkých štyroch kolies. V prípade Toyoty je hybridný systém absolútne overená záležitosť – funguje hladko, efektívne, spoľahlivo, resp. bezporuchovo.

Srdcom je 2,5-litrový benzínový motor s priamym aj nepriamym vstrekovaním paliva, ale bez preplňovania, ktorý vyvinie 130 kW (177 k) a ktorému sekunduje elektromotor s výkonom 88 kW (120 k). Pohon zadných kolies zabezpečuje ďalší elektromotor s výkonom 39 kW (54 k). Samozrejmosťou je režim Trail, v ktorom sa nastavia charakteristiky hnacieho ústrojenstva, e-CVT prevodovky aj pohonu všetkých štyroch kolies. Novinkou, ktorú prináša modernizácia modelu RAV4 pre rok 2022 je, že funkcia Trial pribrzďuje koleso, ktoré stratilo trakciu a diferenciál potom presunie časť výkonu na koleso s lepšou trakciou. Tým sa výrazne zlepšuje prejazdnosť RAV4-ky v teréne. Nie náhodou je Toyota lídrom v hybridnej technológii. Za všetko hovorí spotreba počas testu iba 5,4 l/100 km. Na takéto veľké auto, navyše bez toho, aby som si nejako extra strážil pravú nohu, je to fantastická hodnota.

Verzia Adventure nemá vyššiu svetlú výšku, zosilnený podvozok, zosilnenú ochranu zospodu ani nič, čo by ju nejakým spôsobom v teréne nadraďovalo nad ostatné verzie s rovnakým pohonom. Dizajnové zmeny sú však natoľko výrazné, že sa oplatí investovať do výbavy Adventure.

Čo treba uznať

  • Vynikajúci hybridný pohon.

Čo nám chýbalo

  • Navigácia vo výbave bez príplatku.

Čo nás prekvapilo

  • Spotreba iba 5,4 l/100 km.

Toyota Corolla Cross – Svätokrádež alebo…? Prvá jazda

Toyota RAV4 2,5 Hybrid Dynamic Force e-CVT 222 k AWD-i Adventure 

Cena (základ/test)                                          27 090/44 090 €

Záruka                                                            3 roky alebo 100 000 km

na prvky hybridného systému 5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 2 487 cm3, max. výkon 130 kW (177 k) pri 5 700 ot.min-1, max. krútiaci moment 221 Nm pri 3 600 – 5 200 ot.min-1. Vpredu 3-fázový synchrónny elektromotor s permanent. magnetmi, max. výkon 88 kW (120 k), max. krútiaci moment 202 Nm. Vzadu 3-fázový synchrónny elektromotor s permanent. magnetmi, max. výkon 39 kW (54 k), max. krútiaci moment 121 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 163 kW (222 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u. Emisie CO2 128 – 134 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax=180 km/h, spotreba WLTP/test 5,6 – 5,9/5,4 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 580 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov