Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


McLaren Speedtail – Rodinný blesk

Už samotný názov nového superšportového automobilu McLaren Speedtail napovedá, že tento hybrid má vysokú rýchlosť zapísanú už vo svojej DNA. Najrýchlejší model v histórii britskej značky totiž dokáže vyvinúť rýchlosť 403 km/h!

Očakávaná novinka Speedtail z vrcholnej rady Ultimate Series má „brutálne“ aerodynamickú karosériu a súčasne svojim usporiadaním sedadiel 1+2 odkazuje na legendárny model McLaren F1.

Trojmiestne hyperšportové GT s hybridným pohonom poháňajúcim zadnú nápravu ponúka výkon 772 kW (1050 konských síl), ktoré sú generované vidlicovým osemvalcom v kombinácii s elektromotorom.

Prečítajte si aj: Nový model SCG 004S ako McLaren F1, sedadlo pre šoféra je uprostred

Hoci ostrovní inžinieri zatiaľ neposkytli bližšie informácie ohľadne pohonného ústrojenstva,  odhalené, je zrejmé, že ide o veľmi extrémny stroj. Z pokoja nuly na rýchlosť 300 km/h dokáže akcelerovať za menej ako 13 sekúnd.

Prečítajte si aj: Zo špeciálu McLaren MSO HS vyrobia len 25 kusov

Karoséria novinky vznikla v úzkej kolaborácii so špecialistami na aerodynamiku, čoho výsledkom je futuristický „look“ s maximálne minimalizovaným odporom vzduchu. Základ celého auta tvorí karbónový rám so sériou prvkov z titanu.

Prečítajte si aj: Superšport McLaren 720S: ľahký a výkonný

Uhlíkové vlákna našli uplatnenie aj na karosérii vozidla dlhého vozidla 5137 mm, čo sa sa však výraznejšie neprejavilo na jeho celkovej hmotnosti (1430 kg). Konštruktéri pri výrobe podvozku využili diely vyrobené z hliníkových vlákien, pričom brzdy sú karbónovo-keramické.

Prečítajte si aj: McLaren 570S: Nový dizajn pre športové Coupé

Interiér je výstavnou skriňou množstva moderných technológií. Majiteľ si navyše bude môcť vnútorný priestor sám „personalizovať“ podľa vlastných prianí. Najvýraznejším prvkom je však rozhodne spomínané centrálne umiestnenie pozície šoféra.

Nejednému motoristovi sa môže na prvý pohľad zdať, že Speedtail má predné kolesá iné ako tie zadné. Avšak zdanie klame. Kolesá sú rovnaké, teda až na veľkosť, vpredu majú 20″ a vzadu 21″. Tie predné však zakrývajú špeciálne „puklice“, ktoré len tak niekde rozhodne nekúpite.

Nielenže sú karbónové, ale s kolesami sa navyše vôbec netočia. Fakticky ide o aerodynamické kryty. Keď sa totiž kolesá otáčajú veľkou rýchlosťou, vznikajú turbulencie, ktoré bránia hladkému obtekaniu vzduchu. Tým sa zvyšuje odpor, pričom karbónové kryty tieto turbulencie eliminujú.

Prečítajte si aj: Kanaďan Latifi kúpil 10 % akcií McLaren Group

Ďalšou pozoruhodnou vlastnosťou hybridného superšportiaku je schopnosť doslova ohnúť časť zadnej partie. Po stranách zadnej odtrhovej hrany má Speedtail umiestnené dve krídelka. Ovládajú sa hydraulicky a sú priamo súčasťou zadnej časti auta.

Prečítajte si aj: McLaren vzdal poctu Sennovi, z extrémneho športiaku sa vyrobí len 500 kusov

V súvislosti so snahou o aerodynamickú dokonalosť dostal McLaren Speedtail ešte jeden zaujímavý prvok – kamery nahrádzujúce spätná zrkadielka. Na rozdiel od svojich konkurentov však Speedtail dokáže kamery úplne schovať. Tie sa zasúvajú aj pri aktivácii najostrejšieho režimu – Velocity.

Nový McLaren Speedtail vznikne rovnako ako „efjednotka“ v limitovanej sérii 106 exemplárov s cenovkou odpovedajúcou čiastke 1,6 milióna britských libier (1,8 mil. eur). Napriek slušnej cene nového vozidla je stošesť exemplárov už rezervovaných, pričom k svojim majiteľom sa dostanú v roku 2020.

Tento model je u McLaren Special Operations vedený pod interným označením BP23, ktoré je možné dešifrovať ako Bespoke Project 2, čo znamená, že sa jedná o druhý zákazkový projekt a trojka na konci potom odhaľuje počet sedadiel.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov