Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Maťo Homola vo WTCR: konečne opäť zabodoval!

Prvé preteky predposledného pretekárskeho víkendu WTCR znamenali body pre Maťa Homolu.

Do prvých z trojice pretekov predposledného pretekárskeho víkendu série WTCR 2018 v Japonsku mal štartovať Maťo Homola z 15. miesta. Až neuveriteľné pritom je, že od prvého miesta ho delil časový rozdiel len 0,679 sekundy! Napokon však, vďaka penalizáciám niekoľkých súperov, stál na štartovom rošte na 9. pozícii. Maťo dokázal výborne odštartovať a hneď sa dostal pred Erlachera (Honda), ktorý štartoval zo 7. priečky. V tej chvíli sa Maťo pohyboval za Tarquinim (Hyundai), no na cieľovej rovinke prvého kola sa dostal aj pred neho. Následne boli preteky poznačené dvomi výjazdami neutralizačného vozidla a Maťo ich, hoci sa snažil tlačiť na pred ním jazdiaceho Vernaya (Audi) dokázal dokončiť na výbornom siedmom mieste.

„Som z tohto výsledku veľmi šťastný! Je príjemný pocit, byť v TOP 10. Zajtra sú pred nami ďalšie dvoje preteky, škoda tej včerajšej kvalifikácie, keďže budem štartovať až z 15. priečky, no zato by som si mohol dobre zapredbiehať,” dodal po pretekoch Maťo Homola. 

   

Žiaľ, Maťov optimizmus sa v ďalších dvoch poretekoch v nedeľu 28. októbra neportvdil. Do oboch pretekov patrilo Maťovi 15. miesto na štarte. Hneď v prvých pretekoch cítil Maťo veľkú nedotáčavosť a to isté aj jeho tímový kolega. Maťo sa dlhú dobu pohyboval na 14. mieste a zvádzal boje s Monteirom (Honda), ktorý na neho tlačil až natoľko, že po vzájomnom kontakte sa Maťo takmer pretočil a vyletel z trate. To znamenalo prepad v štartovom poli, no Monteiro sa ukázal ako veľký gentleman, keď sa po pretekoch prišiel Maťovi ospravedlniť. Maťovi napokon patrila 20. priečka.

V druhých pretekoch, v ktorých Maťo a jeho tím DG Sport Competition spravili na aute niekoľko zmien to vôbec nešlo podľa predstáv. Hneď po štarte Maťo začal strácať a v prvom kole prišiel o tri priečky. V predposlednom kole cítil Maťo veľkú šancu, keď pred ním jazdiaci pretekári zvádzali veľké boje, a rozstrelili aj bariéru z pneumatík a došlo k veľkej mele. Maťo aj dal aj dostal veľké rany, čo výrazne poškodilo Maťovu geometriu. K tomu prispelo aj poškodené koleso, ktoré udržalo tlak len zázrakom.

Maťo to zhrnul: „Dnešok bol opäť náročný. Zo zvláštneho dôvodu som mal pocit, že mi niekto včera vymenil auto a úplne sa inak dnes chovalo. Prichádzal som o miesta akoby som parkoval. V každom prípade dobrá lekcia, posledné dve kolá boli doslova na srdce a dúfal som, že sa vôbec dostanem do cieľa. Keď vám celé auto vibruje ako zbíjačka, pri jazde máte volant o 45 stupňov otočený doľava a máte prejsť zákrutu v rýchlosti cez 200 km/h, nebolo mi všetko jedno. Keď som potom v cieli zbadal moje predné koleso, som rád, že som preteky vôbec dokončil a to dokonca na 15. mieste”.

Pred poslednými pretekmi sezóny, ktoré sa budú konať 18. novembra v Macau, vedie celý seriál ostrieľaný borec G. Tarquini pred lišiakom Y. Mullerom. Maťovi Homolovi patrí 19. priečka so ziskom 46 bodov.

DK

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov