Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Maserati A6G/2000 Zagato za 5,4 mil. €

Aukčný dom RM Sotheby´s pripravil na augustovú výročnú akciu v renovovanom kalifornskom Monterey Conference Center skutočnú lahôdku. Dvojdverové kupé Maserati A6G/2000 Zagato z roku 1956 má vyvolávaciu cenu 4,250.000 USD (5,418.760 eur).

Prečítajte si aj: Ferrari LaFerarri – najdrahšie auto z 21. storočia predané v aukcii 

Najskôr trochu histórie. Slávnu taliansku značku Maserati založili v roku 1914 štyria bratia – Alfieri, Ettore, Ernesto a Bindo. Ich milánska dielňa, ktorá sa zo začiatku špecializovala na opravy aut a výrobu zapaľovacích sviečok, sa pýšila dlhým názvom – „Societá Anonima Officine Alfieri Maserati”. Po skončení prvej svetovej vojny sa firma presťahovala do Bologni a začala so stavbou pretekárskych vozidiel.

Prečítajte si aj: Aj posledná rozlúčka v štýle alebo pohrebný voz Maserati Ellena G 3.0 

Firma Maserati vyrábala typ A6 v rokoch 1947–1957 v niekoľkých konfiguráciách. Označenie bolo skratkou mena Alfieri a radového šesťvalca. Športové úspechy typu A6GCS/53 viedli Maserati práve k vývoju verzie Touring, nazvanej A6G/2000 (niekedy sa používalo tiež označenie A6G/54). Tento model mal premiéru na parížskom autosalóne v roku 1954 a v priebehu troch rokov z neho vyrobili okolo 60 kusov s karosériami Zagato, Frua, Allemano a Ghia.

Prečítajte si aj: Lamborghini od pápeža vydražili za viac ako 800.000 eur

Každý z týchto majstrov z Apeninského polostrova dal vozidlám Maserati svoj osobitý štýl. Zagato staval športové modely určené pre cestné preteky, Frua dodával svojim karosériám elegantný, niekedy aj trochu extravagantný vzhľad a Allemano si pri 21 vyrobených autách Maserati A6G/2000 zakladal na kultivovanosti a luxuse.

Prečítajte si aj: Shelby 427 S/C Cobra z roku 1965, vyvolávacia cena je 130.000 eur

A6G/54 je dvojdverové 2+2 miestne kupé s motorom uloženým vpredu a pohonom zadných kolies. Kvapalinou chladený radový dvojlitrový šesťvalec, ktorý navrhol Vittorio Bellantani, výkon okolo 110 kW (150 koní) pri 6000 ot/min a krútiacom momente 167 Nm pri 5000 ot/min. Atraktívny „strieborný šíp“ má výkonné hydraulické bubnové brzdy a štvorrýchlostnú manuálnu prevodovku.

Prečítajte si aj: Zreštaurované Ferrari 275 GTB z roku 1965 vyráža dych! Vyvolávacia cena je 2,5 milióna eur

Okrem toho majú predné kolesá „nášho“ modelu z aukcie v Monterey dvojité závesy a vinuté pružiny, rázvor náprav 2550 mm a rozchod kolies je 1360/1220 mm. Vozidlo má celkovú dĺžku 4090 mm, šírku 1530 mm, výšku 1320 mm, hmotnosť 840 kg a dosahuje maximálnu rýchlosť 210 km/h. Tento konkrétny exemplár použila značka Maserati v roku 1956 ako ukážkový továrenský kus na legendárnych pretekoch Mille Miglia, kde vozidlo riadil Luigi Taramazzo.

Prečítajte si aj: Miliónové Iso Grifo A3/C po Johnny Hallydayovi ozdobou parížskej aukcie

„Náš“ konkrétny exemplár, ktorý sa nachádza v takmer pôvodnej kondícii, použila značka Maserati v roku 1956 ako ukážkový továrenský kus na legendárnych pretekoch Mille Miglia, kde vozidlo riadil Luigi Taramazzo. “Sedíte v aute, otočíte kľúčik, naštartujete a vydáte sa na cestu, pričom máte pocit, že ste v roku 1956 a ako prvý šoféruje toto Maserati. Je to neskutočne autentické,“ uviedol automobilový špecialista David Wig (pozri video).

Prečítajte si aj: Schumacherove Ferrari z roku 2001 vydražili za rekordnú čiastku 7,5 milióna USD

-jj-

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov