Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Kia Ceed – nové je nielen meno

Nová generácia kompaktného bestselleru prináša výrazné vylepšenia v mnohých oblastiach. Ako sa nám Kia Ceed páčila na cestách v okolí prímorského mestečka Faro?

Na prvý pohľad pôsobí nová Kia Ceed vyzretejšie, niekto by možno povedal, že je vari až príliš chladná. Či to tak skutočne je, nechám na vaše posúdenie. Osobne ma tento posun v dizajne neprekvapuje, automobilka totiž miery na náročnejšiu klientelu, ktorá dizajnové a ergonomické úlety príliš neobľubuje. V konečnom dôsledku si však ale aj tak myslím, že auto nie je modelka či socha. Auto má predovšetkým dobre jazdiť. Jazdí Kia Ceed dobre?

KIa Ceed

Benzín a automat autu svedčí

Nafta pomaly ale isto vychádza z módy, a tak sme na prezentácii logicky siahli po benzíne. Preplňovanému štvorvalcu T-GDi s objemom 1,4 litra a maximálnym výkonom 103 kW (140 k) sekundoval dvojspojkový sedemstupňový automat DCT. Spolupráca motora a prevodovky ponúka dve alternatívy. V štandardnom režime Normal je odozva motora na želanie vodiča skôr rozvážnejšia, vo verzii Sport ide auto za plynom o poznanie ochotnejšie a prevodovka púšťa motor do vyšších otáčok. K celkovému charakteru auta sa podľa mňa druhá alternatíva hodí viac. Samozrejme bude otázne, ako sa to prejaví v spotrebe paliva, čo dokážeme preveriť až počas redakčného testu.

KIa Ceed

Testovacia trasa nám ponúkla vyváženú kombináciu z pohľadu charakteru ako aj  kvality cesty. Vo všetkých prípadoch vyniklo pedantné utlmenie hluku od podvozka aj karosérie, na zaplátaných cestách sme si pochvaľovali aj primerané naladenie podvozka. Na diskoch s priemerom 17 palcov podvozok dokázal absorbovať aj väčšie záplaty na ceste, problém nebol ani s prejazdom cez železničné priecestie. Auto zostávalo vo všetkých prípadoch pokojné, bez výraznejšieho nakláňania sa v zákrutách, či húpania na za sebou nasledujúcich diaľničných vlnách

KIa Ceed

Ladenie dobrého

Kabína z pohľadu usporiadania neprináša nič prevratné. Toto hodnotenie nemožno brať ako negatívum, skôr ako potvrdenie toho, že ergonómovia odviedli dobrú prácu už na minulej generácii. Posun vyššie teda badať hlavne v dielenskom vypracovaní a kvalite použitých materiálov. Nič však nie je samoúčelné, nič nepôsobí ako prvoplánová vábnička. Z auta cítiť sebavedomie. Za mňa pridám, že oprávnené. Kia interiérom napreduje, po vyriešení zásadných vecí prišli na rad detaily. Napríklad polička na bezkáblové nabíjanie mobilného telefónu na pogumované dno, a tak  telefón počas prejazdu nerovností nedrnčí. Vyhrievané môžu byť nielen predné, ale aj zadné sedadlá a čelné sklo, operadlo zadného sedadla je v prípade verzie kombi rozdelené v pomere 40:20:40. Prístrojový panel má uprostred dobre čitateľný farebný displej,  ktorý vykresľuje aj informácie z navigácie. 

 KIa Ceed

Nová technika

O novom benzínovom motore som sa už zmienil, nového je toho pod kabátom oveľa viac. V rámci exteriéru Ceed prináša napríklad nový dizajn svetiel na denné svietenie s LED segmentami umiestnenými v telese reflektora, do ponuky príplatkovej výbavy pribudli predné reflektory kompletne osadené LED technikou. Okrem siedmich štandardných airbagov vozidla zvyšujú ochranu cestujúcich aj vyspelé asistenčné technológie, ktoré využívajú aktívne bezpečnostné systémy určené na zmiernenie rizika nárazov. K štandardným bezpečnostným technológiám bude patriť automatický asistent diaľkových svetiel, systém sledovania pozornosti vodiča a systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu s asistentom na predchádzanie čelným zrážkam. Nový Ceed, ako vôbec prvé vozidlo značky Kia predávané v Európe, bude v ponuke s asistentom sledovania jazdného pruhu (LFA) – technológiou autonómneho riadenia „druhej úrovne“. Asistent LFA sleduje vozidlá idúce v premávke pred vozidlom Ceed a sníma vodorovné dopravné značenie na ceste s cieľom udržať vozidlo v jeho jazdnom pruhu na diaľnici. Systém ovláda zrýchlenie, brzdenie a riadenie v závislosti od kolóny vozidiel vpredu pomocou radarových senzorov v záujme udržania bezpečnej vzdialenosti od vozidla vpredu. Asistent sledovania jazdného pruhu pracuje v rozsahu rýchlostí 0 až 130 km/h. K ďalším dostupným technológiám patrí inteligentný tempomat s funkciou automatického spúšťania a vypínania motora, systém upozornenia na hroziacu zrážku v mŕtvom uhle, upozornenie na hroziacu zrážku pri premávke za vozidlom, inteligentný parkovací asistent a funkcia detekcie chodcov s hmatovými výstražnými upozorneniami na volante pre asistenčný systém na predchádzanie čelným zrážkam.

Aké a za koľko?

Pre úplnosť ešte dodám, že okrem skúšanej kombinácie motora a prevodovky je Kia Ceed na výber aj s motormi:  1,4 MPi (74 kW/100 k), 1,0 T-GDi (88 kW/120 k), 1,6 CRDi (85 kW/115 k) a 1,6 CRDi (100 kW/136 k), pričom najvýkonnejší benzínový aj dieselový motor sú k dispozícii okrem štandardného šesťstupňového manuálu aj so sedemstupňovým automatom DCT. Základná cena novinky je stanovená na 13 990 €.

Text: Peter Lacena, foto: autor a archí

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov