Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Zreštaurované Ferrari 275 GTB z roku 1965 vyráža dych! Vyvolávacia cena je 2,5 milióna eur

Dokonalosť je vraj nudná. V prípade značky Ferrari to však zvyčajne neplatí!

Spoločnosť  RM Sotheby´s pripravila na februárovú aukciu v Paríži viacero bonbónikov pre motoristických zberateľov. Dôkazom toho,  že majetnejší záujemcovia si mali z čoho vyberať, je aj toto dokonale zrekonštruované Ferrari 275 GTB.

Vyvolávacia cena „strieborného žihadla“ s čiernym interiérom, ktoré zažilo oficiálnu premiéru ešte v roku 1964,  je 3 milióny amerických dolárov (2,431.512 eur). Spomínané Ferrari 275 GTB pochádza  z druhej série a bolo vyrobené v roku 1965. Teraz je však perfektne zreštaurované a pripravené spoľahlivo slúžiť ďalšie polstoročie.  Začiatkom 70. rokov minulého storočia nabralo „naše“ Ferrari z Talianska smer cez Atlantický oceán do USA, kde sa jeho majiteľom stal Ronald DeLorenzo z Youngstownu v štáte Ohio. DeLorenzo v lete roku 1974 však ponúkol kupé 275 GTB na predaj prostredníctvom časopisu Road & Track.

Automobil mal už vtedy pôvodnú striebornú farbu v kombinácií s čiernym interiérom. Na tachometri bolo najazdených len 31.000 km, čo je ďalší dôkaz toho, že DeLorenzo bol dovtedy jediným americkým majiteľom auta. Spomínaný inzerát však padol do oka Raymondovi Bonifaceovi, ktorý kúpil automobil od DeLorenza za 6700 amerických dolárov (5430 eur) a zostal jeho nasledujúce štyri dekády. Známy zberateľ talianskych vozov rád používal model 275 GTB, takže keď ho Boniface v roku 2014 predal, mal najazdených 59.000 km.

Mimochodom, vozidlo raz zmenilo farbu. To, keď sa jeho vlastníkom v 70. rokoch stal Joe Piscazzi z Akronu v štáte Ohio, ktorý povolil uzdu fantázii a vozidlo nechal natrieť výraznou červenou farbou. V roku 1990 sa voz zúčastnil na výročnom stretnutí amerického klubu Ferrari vo Watkins Glen a na Meadow Brook Concours d’Elegance v Michigane. Po svojom návrate do Európy v roku 2014 bolo „naše“ Ferrari 275 GTB ihneď poslané  značkovým odborníkom z firmy GTO Engineering. Tí ho podrobili dôkladnej obnove a vrátili mu veľmi atraktívne a pôvodné farby.

 

Počas renovácie odborníci zistili, že auto nemá žiadne skorodované časti a potrebný bol len minimálny zásah klampiarov. Faktúry a doklady potvrdzujúce obnovu auta sú priložené spoločne s certifikátom Ferrari Classiche, čo potvrdzuje výnimočnú úroveň originality a kvality.  Kupé 275 GTB je dodnes jedným z najuznávanejších modelov, ktorý pokračoval v stopách svojho predchodcu. Rovnako ako model 250 GTO má nezávislé zavesenie všetkých kolies a pretekársku päťstupňovú prevodovku s integrovaným diferenciálom pre perfektné rozloženie hmotnosti.


Všetky konštrukčné riešenia vzišli zo skúseností počas legendárnych vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans. Tento automobil s pretekárskou DNA má celohliníkovú karosériu od spoločnosti Pininfarina. Dielenské spracovanie je stále na špičkovej úrovni vďaka spomínanej kompletnej a veľmi dôkladnej renovácii. Všetky chrómované detaily majú vysoký lesk, rovnako ako pôvodný odtieň striebornej farby.


Kupé 275 GTB s karosériou Pininfarina a vpredu umiestneným motorom V12 vyrábalo Ferrari v rokoch 1964 až 1966. Dosahovalo maximálny výkon 206 kW (280 k) pri 7500 otáčkach/min a vyrobených bolo celkovo 473 vozov.  K dispozícii boli buď tri dvojité karburátory Weber 40 DC2 (3C) alebo šesť karburátorov Weber 40 DCN3 (6C). Voz s hmotnosťou okolo 1100 kg dosahoval maximálnu rýchlosť až 260 km/h a spotreboval priemerne 18-20 litrov benzínu na 100 km.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.