Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Elektromobil Byton K-Byte

Čínska automobilka Byton zaujala futuristickým konceptom SUV (M-Byte) už na Veľtrhu spotrebnej elektroniky (CES) v Las Vegas a v júni spôsobila “požiar” na rovnakej výstave v Šanghaji, kde sa blysla elegantnou štúdiou autonómneho elektromobilu Byton K-Byte.

Čínsky drak nespí! Síce nehryzie, ale chrlí oheň! Elektrické vozidlo novovzniknutej startupovej automobilky údajne zdolá všetkých svojich konkurentov vrátane Tesly v oblasti chytrých funkcií. Tomu sa povie, hodená rukavica!

Všetky tri pripravované elektromobily budú postavené na rovnakej platforme a budú spolu zdielať veľkú čast komponentov, pričom zo všetkého najzaujímavejšie má byť zameranie na chytrou výbavu v čele s autonómnym riadením.

Prečítajte si aj: Čínska elektrická štúdia Byton už dorazila na starý kontinent

V Šanghaji sa hovorilo aj tom, že konkrétne model K-Byte by mal disponovať najvyššou úrovňou autonómnej jazdy (Level 4), čo v praxi znamená, že vás auto odvezie z bodu A do bodu B bez akejkoľvek potrebnej asistencie, dokonca aj v prípade neočakávanej situácie a udalosti.

Prečítajte si aj: Bezdrôtové dobíjanie od firiem HATCI a Mojo otvára novú dimenziu pre elektromobily

Systém využíva senzory LiDAR, ktoré sú vo výsuvných puzdrách umiestnené na bokoch vozidla za prednými kolesami a tiež pri zadnom a čelnom okne. Byton K-Byte zaujme predovšetkým svojim originálnym dizajnom, ktorý nadväzuje na crossover, ale jeho trojpriestorová karoséria pôsobí ešte dynamickejšie.

Prečítajte si aj: Tajomstvo odhalené! Koncept Kia Niro EV atrakciou na veľtrhu v Las Vegas

Luxusná elektrická limuzína K-Byte však má naplánovaný príchod na trh až na rok 2021. Dovtedy sa zrejme sériovej komerčnej výroby nedočkáme. Ale naopak, niektoré špecifikácie K-Byte a ďalších modelov azda postupne bude automobilka odhaľovať.

Inžinieri v prípade K-Byte počítajú s 71kWh batériou s voliteľným a skôr teoretickým upgradom na kapacitu 95 kWh. Dôležitý je tu však tiež systém rýchleho dobíjania, ktorý má zvládnuť batériu dostať na 80 percent kapacity v priebehu pol hodiny.

Prečítajte si aj: Peking: Buick vystavuje v Číne hybrid Velite 6 a elektromobil Enspire

Pohon zaistí dvojica 200kW elektromotorov, ktoré môžu poháňať jednu alebo obe nápravy. Spoločnosť síce neuviedla, s akým dojazdom počíta, ale v prípade modelu M-Byte sa hovorí o 400 a 520 km podľa typu batérie.

Prečítajte si aj: Čínsky elektromobil LSEV z 3D tlačiarne pozostáva len z 57 častí!

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov