Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Obsadia modely BYD slovenské cesty? Toto sú prvé modely.

Čínska automobilka BYD vstúpila na slovenský trh s veľkolepou šou priamo na Bratislavskom hrade, kde sa predstavili modely Seal U DM-i, Sealion 7 a Seal.

Všimli ste si, že označenie Seal nesmie chýbať? V preklade to môže byť tuleň, ale aj pečať, vyberte si. Číňania vybrali pre vstup na náš trh tri modely, pričom všetky reprezentujú automobily kategórie SUV. To je prirodzené, táto kategória je na vzostupe a ľudia ju preferujú no zároveň to znamená vyššiu cenu. To bude mať za následok menej potenciálnych klientov a zároveň ceny týchto modelov sa prakticky nelíšia od cien európskych modelov. Výsledkom môže byť nižší záujem o čínske automobily. Poďme sa však pozrieť na modely, s ktorými BYD vstupuje na náš trh.

 BYD Seal U DM-i od 38 490 eur

Je to najlacnejší model a poskytuje plug-in hybridnú technológiu, ktorá bude mnohým vyhovovať najmä s ohľadom na sľubovaný kombinovaný dojazd na úrovni 1 080 kilometrov. Veľkosťou sa zaraďuje medzi kompaktné SUV a jeho celková dĺžka je 4,8 metra, kapacita batožinového priestoru je 570 litrov. V interiéri dominuje veľký otočný displej na stredovej konzole, ktorý sa dokáže prispôsobiť vaším osobným preferenciám. Kvalita interiér je dobrá a v tomto smere BYD nezaostáva za európskou konkurenciou a môže sa porovnávať s ktorýmkoľvek modelom. Nechýba ani NFC technológia, čo znamená, že namiesto klasického kľúču môžete použiť aj váš smartfón.

Pod kapotou sú dve verzie PHEV techniky. Prvý kombinuje atmosférický spaľovací motor s objemom 1,5 litra s maximálnym výkonom 72 kW (98 k) s elektromotorom s maximálnym výkonom 145 kW (197 k). Systémový výkon je 160 kW (218 k), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a dojazd na elektrinu na úrovni 80 kilometrov.

Silnejšia verzia AWD má pohon oboch náprav, dva elektromotory 150 kW (204 k) vpredu a 120 kW (163 k) vzadu, spaľovací motor 1,5 turbo poskytne 96 kW (130 k) a systémový výkon 238 kW (323 k), čo znamená že z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,9 sekundy. Dojazd v elektrickom režime je 70 kilometrov. Kapacita batérie je v oboch prípadoch 18,3 kWh a má revolučnú lamelovú technológiu. Výrobca udáva aj spotrebu v hybridnom režime, ktorá sa pohybuje v rozmedzi 6,4 – 7,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

BYD Sealion 7 od 47 690 eur

Je to v podstate elektrické SUV podobné Škode Enyaq. V porovnaní s modelom Seal U DM-i je mierne väčšia, hoci len o zopár centimetrov. Čo sa dizajnu týka vyzdvihneme skryté kľučky ako aj tvary SUV kupé, ktoré sú mimoriadne vydarené a Sealion 7 je pekné auto. Interiér je opäť podarený, otočný displej nesmie chýbať a vzhľadovo je takmer identický s tým, čo ponúka menší plug-in hybridný brat. Maximáony výkon slabšej verzie s pohonom zadných kolies je 230 kW (313 k), silnejšia verzia s pohonom 4×4 má maximálny výkon na úrovni 390 kW (530 k). Batéria má kapacitu buď 82,5 kWh, alebo 91,3 kWh a zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 6,7 sekundy, alebo v prípade silnejšej verzie za 4,5 sekundy. Maximálna rýchlosť presahuje 215 km/h, nabíjací výkon je maximálne 230 kW, čo znamená že za 24 minút ste na 80% kapacity batérie. Opäť nechýba unikátna technológia batérie lamelovými segmentmi, ktorá je priamo integrované do karosérie, čím je schopná podieľať sa na zvýšení tuhosti karosérie.

BYD Seal od 45 690 eur

Čínsky Taycan vás osloví veľmi pekným dizajnom, ktorý rešpektuje dizajnérsky jazyk, ktorý kombinuje opäť so špičkovou elektro-technológiou. V preklade to znamená že buď si zvolíte verziu s pohonom zadných kolies RWD s maximálnym výkonom na úrovni 230 kW (313 k) s dojazdom 570 kilometrov v režime WLTP alebo si zvolíte verziu AWD s maximálnym 390 kW (530 k) a dojazdom 520 kilometrov. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy je veľmi dobrá hodnota, slabšia verzia potrebuje 5,9 sekúnd. Maximálna rýchlosť prekvapí. Kým SUV nie je limitované a poskytne 215 km/h aerodynamický sedan má iba 180 km/h. Kapacita batérie je opäť identická s modelom Sealion 7, čo znamená 82,5 kWh. Neoslní ani maximálny nabíjací výkon, hodnota 150 kW je priemerná, hoci aj v tomto prípade ste plne nabitý za zhruba 24 minút.

Majú šancu u nás?

Rozhodne áno, ale nemajú nič vyhraté. Musia sa o zákazníka pobiť s ostatnými, výhodu nižšej ceny tu nenájdete, takže u vás musia zvíťaziť emócie ako aj chuť vlastniť čínsky model od automobilky, ktorá je dnes najväčším producentom elektrických vozidiel a už onedlho začne v Maďarsku vyrábať modely pre európsky trh, pričom by ročná kapacita mala dosiahnuť 300 tisíc vozidiel ročne. A zrejme potom ponúknu aj atraktívnejšiu cenu.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov