Test: Honda Forza 125 MY25 – Malý objem, veľké ambície
Honda Forza 125 je skvelo vybavený maxiskúter, na ktorom môžete jazdiť aj s béčkovým vodičákom.
Najmenší člen honďáckého klanu Forza dostal pre modelový rok 2025 viacero zaujímavých vylepšení, ja som si v úvode sezóny vyskúšal top verziu Special Edition. Dalo by sa povedať, že tento skúter je vo svojej triede vrcholnou verziou sám osebe. Kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec výkonom 10,7 kW (15 k) líže hornú hranicu povolenú zákonom, pričom zaberať dokáže až do rýchlosti 108 km/h a najmä v mestských podmienkach je príjemne agilný.
Pre tých, ktorí s ním plánujú aj výlety mimo mesta, je dôležité, že bez väčších problémov dokáže udržiavať konštantnú rýchlosť 90 km/h a to aj pri jazde vo dvojici. Ak do nádrže natankujete plných 11,7 litra benzínu, tak pri reálne dosiahnuteľnej kombinovanej spotrebe 2,4 litra budete v príjemne širokom sedadle čerpacie stanice obchádzať takmer 500 kilometrov!
(Ne)logická voľba?
Pri manévrovaní treba mať na pamäti, že Honda Forza váži plnoštíhlych 164 kg, ale na to sa dá rýchlo zvyknúť. Viac mi prekážalo, že spätné zrkadlá sú umiestnené v podobnej výške ako pri osobných autách a dosť na široko – konkrétne 754 mm. To znamená, že ak sa napríklad chcete v kolóne prekľučkovať pomedzi autá čo najviac dopredu, musíte byť omnoho opatrnejší ako pri bežných skútroch.
Smelé ambície Forzy potvrdzujú aj výkonné brzdy – vpredu dvojpiestikový strmeň Nissin plus 256 mm kotúč, vzadu jednopiestikový strmeň Nissin a 240 mm kotúč. Honda naďalej štandardne ponúka elektricky ovládaný predný plexištít, ktorý si môžete výškovo prispôsobiť v rozsahu 180 mm. Prémiovo pôsobiacim prvkom je bezkľúčové odomykanie/štartovanie a dokonca aj prístup do zadného kufra funguje tak, že transpondér stačí mať vo vrecku. Veľkou novinkou je 5-palcový TFT displej, ktorý poznáme z drahších modelov Hondy. Aj v prípade Forzy po novom platí, že motocykel si môžete spárovať s telefónom prostredníctvom aplikácie Honda Roadsync a na displeji si premietať napríklad navigačné pokyny z vášho mobilu.
Ak si k výbave pripočítate ešte trakčnú kontrolu a povinné ABS, lepšie pochopíte aj cenu. Vo verzii Special Edition so smart kufrom síce stojí Forza 5 750 eur, ale ak vám stačí jednoduchšie vyhotovenie, tak vrátane kufra to bude 5 590 eur. Pochopenie nebudú mať jedine držitelia vodičského preukazu sk. A2 alebo A – tí si, podľa mňa celkom logicky, kúpia rovno Forzu 350, ktorá je len o 900 eur drahšia.
Čo treba uznať
Technológiami nabitý skúter.
Čo nám chýbalo
Dravší záťah motora v strednom pásme otáčok.
Čo nás prekvapilo Veľký úložný priestor pod sedadlom.
Honda Forza 125 Special Edition MY2025
Cena (základ/test) 5 590/5 750 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
Kvapalinou chladený jednovalec, zdvihový objem valcov 125 cm 3 , max. výkon 10,7 kW (15 k) pri 8 750 ot.min -1 , max. krútiaci moment 12,3 Nm pri 6 500 ot.min -1 . Emisie CO 2 54 g/km.
Jazdné výkony
Pohotovostná hmotnosť 164 kg, v max = 108 km/h, spotreba výrobca/test 2,4/2,2 l/100 km
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov