Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Dacia Duster TCe 150 EDC Journey – Nová identita, staré hodnoty

Dacia Duster prichádza s novou identitou, je však verná svojim pôvodným hodnotám.

Novú identitu značky charakterizuje nové logo s písmenkami D a C, ktoré majú podľa tvorcov evokovať pevné spojenie ôk reťaze a jednoduchosť. Samotné logo je biele a na maske chladiča ho dopĺňajú biele segmenty. Biela farba sa dostala aj do svetlometov. A prečo je logo biele a nie chrómové? Pretože sa Dacia v čo najväčšej miere snaží šetriť prírodu a v rámci toho sa zbavuje chrómu, ktorý zanecháva hlboký zárez v environmentálnej stope. Pochrómované lišty nenájdete už ani na lemoch okien. Tie sú namiesto toho čierne. S novou identitou prichádza aj nová zelená farba Dusty, ktorú mal aj testovaný exemplár. K outdoorovému autu, akým je Duster, sa nesmierne hodí. Trochu zamrzí, že strešné lyžiny aj po predchádzajúcom facelifte ostali klasické, nedajú sa otočiť ako na Joggeri a Sandere a vytvoriť z nich priamo nosiče.

V ponuke sú známe agregáty na benzín, naftu a plyn. Ja som tentoraz skúšal verziu s benzínovým štvorvalcom TCe 150 a výkonom 110 kW v spojení so šesťstupňovou EDC prevodovkou. V podstate je to veľmi príjemné kombo, z môjho pohľadu je na škodu, že práve táto kombinácia nemôže mať pohon všetkých štyroch kolies. Ten môžete mať iba s manuálnou prevodovkou – buď s týmto motorom, alebo s dieselovým Blue dCi 115.

Testovaný Duster nie je prepchatý technológiami, no ponúka všetko, čo som reálne potreboval. Nebudem hovoriť o ABS, ESC, tie už niekoľko rokov vyžaduje aj legislatíva. Spomeniem kamerový systém s 3 kamerami – jedným vzadu a po jednej na každej strane auta, sledovanie mŕtveho uhla, vyhrievané sedadlá, automatickú klimatizáciu či systém Media Nav s 8-palcovým dotykovým displejom a zrkadlením mobilu. S tým všetkým má priaznivú cenu.

Dacia – Čím viac Extreme, tým lepšie

Dacia Duster TCe 150 EDC Journey

Cena: základ/test 14 590/22 340 €

Parametre: zážihový preplňovaný R4/16V, 1 332 cm3, 110 kW (150 k) pri 5 250 – 6 000 ot.min-1, 250 Nm pri 1 700 – 3 250 ot.min-1. 0 – 100 km/h za 9,7 s, vmax = 180 km/h, spotreba WLTP/test 6,2/6,2 l/100 km.

 

Diskusia 1
  1. M Používateľ hovorí

    …. atmosférický motor? A čo znamená to “T” v tom TCe? … brigádnik?

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov