Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Kawasaki Ninja 7 Hybrid – Efektivita, výkon a zábava v jednom

V automobiloch sa hybridy v priebehu ostatných rokov stali bežnou záležitosťou a zdá sa, že sa tento scenár bude opakovať aj medzi motocyklami. Jednak totiž aj výrobcovia motocyklov sú totiž tlačení emisnými limitmi a jednak sa aj výrobcovia motocyklov zaviazali k uhlíkovej neutralite

Kawasaki, ako prvá značka na svete, uvádza na trh prvý sériový motocykel s hybridným pohonom – Ninja 7 Hybrid, ktorý ponúka jedinečný pohľad do sveta budúcich motocyklov v súčasnom časovom okne. Prvé modely by sa mali objaviť v showroomoch autorizovaných dílerov Kawasaki už v januári 2024.

Hybridný pohon

Na pohon Ninja 7 Hybrid slúži inovatívna kombinácia úplne nového paralelného vodou chladeného štvortaktného motora so zdvihovým objemom valcov 451 cm3 v spojení s 9-kilowattovým trakčným elektromotorom a 48-voltovým akumulátorom. Motor vyvinie 43,5 kW, vďaka funkcii „e-boost“ však vzrastie na kombinovaný výkon 51,1 kW. Hnacia sila sa na koleso prenáša cez manuálnu alebo automatickú prevodovku.

Ninja 7 Hybrid rozmerovo zapadá do strednej kategórie, teda medzi motocykle v triede 650 až 700 cm3, zrýchlením však konkuruje litrovým superšportovým modelom, a to už od prvého odpichu z miesta. Jazdec môže prepínať medzi tromi jazdnými režimami – Sport-Hybrid, Eco-Hybrid a EV. Režim EV, teda jazda na čisto elektrický pohon, je vzhľadom na kapacitu akumulátora obmedzený na krátku vzdialenosť a aj rýchlosť je limitovaná, no môže byť užitočný v obytných oblastiach, v parkovacích garážach alebo v situáciách, kde je vhodná tichá jazda.

Inovácie pre lepší život

Medzi inovácie, ktoré prináša hybridný pohon patrí vypnutie spaľovacieho motora pri zastavení, čím sa šetrí palivo a znižujú emisie. Ďalšou inováciou hybridného pohonu je funkcia Automatic Launch Position Finder (ALPF), ktorý – keď je zvolený – automaticky zvolí prvý prevodový stupeň pri státí. Užitočným pomocníkom môže byť aj režim chôdze vpred a vzad na pomoc pri nízkych rýchlostiach.

Hmotnosť v strede  

Konštruktéri dbali na to, aby motorka bola zábavná, preto celé „balenie“ benzínového motora, trakčného elektromotora a lítium-iónového akumulátora sústredili čo najviac do stredu podvozka, aby sa hmotnosť rozložila na kolesá v čo najlepšom pomere. Pozícia jazdca je uvoľnená a zároveň športová, čo aktívne prispieva k ovládateľnosti motocykla a zároveň dotvára celkový pocit dôvery v jazdné vlastnosti motorky. Plnofarebné TFT prístroje poskytujú možnosť pripojenia smartfónu prostredníctvom vlastnej verzie Rideology The App Motorcycle. Aby tvorcovia odlíšili Ninju 7 Hybrid od ostatných modelov, dali mu jedinečnú úpravu kombinujúcu matnú limetkovú zelenú v spodnej časti so striebornou a čiernou v hornej časti.

Test: Kawasaki Versys 1000 SE – Neviete plánovať výlety? Máme riešenie

Už na budúci rok  

Kawasaki Ninja 7 Hybrid vďaka svojmu vzrušujúcemu charakteru a mnohým inovatívnym funkciám otvára novú éru zážitkov z jazdy na motocykli. Veríme, že si ho na budúci rok vyskúšame aj my v redakcii.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov