Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Suzuki Vitara 1,4 Boosterjet Mild Hybrid 4WD Elegance+ – Vynikajúca voľba

Suzuki Vitara 1,4 Boosterjet Mild Hybrid 4WD poskytne štyri dôvody, pre ktoré považujem toto auto za vynikajúcu voľbu.

Začnime motorom. Takmer už notoricky známy motor s objemom 1,4 Boosterjet má hneď niekoľko výhod. Stále je to štvorvalec, takže ak trpíte akoukoľvek fóbiou z trojvalcov, tento motor vás počtom valcov aj objemom poteší. Po druhé, je mimoriadne úsporný. Bez problémov s ním dokážete jazdiť s priemernou spotrebou pod úrovňou šiestich litrov a to sa ani nemusíte nijako výrazne snažiť. V zrkadle tejto informácie je vypustenie naftovej alternatívy celkom logické.

Ďalším benefitom je, že 48-voltová hybridná technológia slúži na spríjemnenie jazdy. Necítite ju a štart/stop systém funguje bezchybne a plynulo. Motor štartuje rýchlo a zobrazuje aj počet decilitrov, ktoré ste ušetrili počas vypnutého motora. Pomerne rýchlo sme sa dostali na hodnotu 0,2 litra, čo v praxi znamená, že po niekoľkých stovkách kilometrov si môžete za cenu jedného litra paliva kúpiť jednu kávu. A to je fajn zistenie, však? Maximálny výkon motora 95 kW (125 koní) je síce nižší ako doposiaľ, no na rodinné využitie stačí aj 10,2 sekundy potrebných na zrýchlenie z 0 na 100 km/h a samozrejme aj maximálna rýchlosť 190 km/h vás poteší. Navyše dynamický prejav na ceste je veľmi živý!

Pohon 4×4

Nie, v tejto triede tento pohon nie je výnimočný, no výnimočný je fakt, že si ho môžete prepínať do rôznych režimov. No najúdernejšiu pointu reprezentuje aj tak fakt, že medzinápravový diferenciál si skutočne môžete uzamknúť, čo zabezpečí prejazdnosť aj ťažším terénom. Alebo, naopak, môžete to využiť v prospech zábavy, stačí si uzamknúť „medzinápravák“, zvoliť režim SNOW a vypnúť stabilizačný systém. Potom sa môže začať šou, ktorá je skutočne zábavná. Na snehu, ale aj na šotoline, či na mokrom asfalte dokáže tento model jazdiť bokom. Vitara pri tom všetkom zvláda byť príjemným rodinným autom s komfortne nastaveným podvozkom, ktorý si užijete aj na kľukatej ceste, vynikajúco totiž drží stopu.

Klasický interiér

Ak ste už nervózny z dotykových displejov a klavírneho laku, ktorý je v posledných rokoch akousi novou obsesiou dizajnérov a konštruktérov, tak jedinou lesklou plochou Vitary je displej multimediálneho systému s konektivitou Apple CarPlay a Android Auto. Nechýba ani klasická navigácia. Klimatizáciu ovládate prostredníctvom klasických tlačidiel, dostatočne veľkých aj prehľadne usporiadaných. To je skvelé. Sedenie vpredu aj vzadu je v podstate komfortné a za chrbtom jazdcov je batožinový priestor s objemom 430 litrov. Spočítané: Suzuki Vitara je príjemné a pokojne môžeme povedať aj mierne nadpriemerné auto.

Lepší ako sa zdá

Suzuki Vitara je pravdepodobne jeden za najúprimnejších rodinných crossoverov, ktorý zvláda spojiť zdanlivo nespojiteľné vlastnosti. Spája agilný a komfortný podvozok s prekvapivo dobrými jazdnými vlastnosťami a nízkou spotrebou. Navyše aj s pohonom všetkých štyroch kolies a šesťstupňovou automatickou prevodovkou dokáže udržať hmotnosť pod úrovňou 1,3 tony a to je už dnes výnimočné. Aká je jeho cena? V prípade testovanej verzie vo výbave Elegance+ je to 27 140 eur, Slovenský importér však aktuálne poskytuje na Vitaru zľavu 2 000 eur. Neváhajte, je to lepšie auto, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

Stručne

Čo treba uznať

  • Dospelý charakter, ktorý Vitara dobre maskuje.

Čo nám chýbalo

  • Viac mäkších plastov.

Čo nás prekvapilo

  • Vypínateľný stabilizačný systém a režimy pohonu 4×4.

Test: Suzuki S-Cross 1,4 Boosterjet Mild Hybrid AllGrip Elegance – Na čo sa to hráme?

Suzuki Vitara 1,4 Boosterjet Mild Hybrid 4WD Elegance+

Cena (základ/test)                                         22 840/25 140 €

Záruka                                                            3 roky/do 100 tisíc km

Motor

  • Prepĺňaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 373 cm3, max. výkon 95 kW (129 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 235 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 131-136 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax=190 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 – 6,1/6,6 l/100 km. 

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1x
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,0
  • Batožinový priestor: 375 dm3

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov