Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mazda CX-30 je moja malá čerešnička

Mazda CX-30 dizajnom patrí medzi najatraktívnejšie autá segmentu. Vizážou to však len začína!

Z môjho pohľadu patria modely Mazda medzi najlepšie jazdecké autá v bežných cenových podmienkach a CX-30 nie je žiadnou výnimkou.

Stará škola

Po skúsenostiach s rovnakým spaľovacím atmosférickym motorom a automatickou prevodovkou v Mazde3, som sa veľmi tešil na manuálnu prevodovku a pohon 4×4 v trošku väčšom crossoveri. Vedel som ako sa motor správa, že je postačujúco pružný, a že pri predchádzaní ho budem musieť viac vytáčať. Ničím výnimočným nie je ani podradenie o 2 či 3 stupne, no mňa radenie s presnou kulisou prevodovky vôbec neobťažovalo, práve naopak, užíval som si to.

Objektívne som očakával dlhodobú kombinovanú spotrebu zhruba osem litrov a moje predpoklady sa viac-menej aj naplnili. V reálnych podmienkach výhradne v meste s krátkymi trasami v mrazivom počasí s večne studeným motorom si čerešnička prvý týždeň pýtala 10,3 litra. Po týždni som vyrazil po nadmerne mokrej diaľnici do Banskej Bystrice,kde spotreba oscilovala na hodnote 9,4-9,5 litra. Po sebavedomom zdolaní zasneženej Čertovice spotreba spadla na rovných 9 litrov a ďalšie kilometre po diaľnici a okreskách v zhodnom pomere znamenali výsledok 8,4 litra. Pri rovnakej trase opačným smerom za pekného suchého počasia totožným tempom som sa dostal na slušných finálnych 7,5 l.

Pohon všetkých kolies pridáva približne 70 kíl a vyžiadal si aj úpravu palivovej nádrže. Natankujete o 3 litre menej. Sám výrobca deklaruje nárast spotreby o 0,5 litra, po skúsenostiach s menšou trojkou to teoreticky môže byť aj pravda. Pri tempe tachometrových 140 km/h motor vďaka prevodovke točí 3000 ot.min-1 a na palube je prijateľná hodnota hluku, ktorú  rušilo len snehovo-daždivé počasie. So svetlou výškou 175 mm a čiernymi plastovými spodkami nárazníkov sa určite nemusíte báť navštíviť ani pole či lazy.

Ako ryba vo vode sa však Mazda cíti mimo mesta, kde jazdí vysoko efektívne. Vypínanie valcov je samozrejmosťou a tu je kameň úrazu. Prevažne v nižšom pásme otáčok sa motor roztrasie a dosť to cítiť. Nepotrie to ani obľúbená vypaľovačka z kvalitného audiosystému  Bose. Vo vyššie zmienenej Mazde3 s a automatickou prevodovkou, ku ktorej sa viaže aj volič jazdných režimov, som podobný úkaz spozoroval pomenej.

Čo treba uznať

  • Cítim sa v nej vynikajúco.

Čo nám chýbalo

  • Odolnejšie čierne plasty, viac miesta vzadu.

Čo nás prekvapilo

  • Spôsob, akým si ma podmanila.

Mazda MX-30 vs Mazda CX-30: Elektrina či benzín?

Mazda CX-30 Skyactiv-G150 AWD Plus Sound+Style

Cena (základ/test)                                          22 940 /30 815

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 998 cm3,  max. výkon 110 kW (150 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 213Nm pri 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 (NEDC) 121 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,1 s, vmax= 182 km/h, spotreba (NEDC)/test  5,3/7,5 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 8,8
  • Batožinový priestor: 430 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov