Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Superb SCOUT je skutočnou českou elitou

Škoda Superb Scout. S príchodom modernizácie 3. generácie vlajkovej lode českej automobilky dorazila aj plnohodnotná verzia určená na cesty necesty

Áno, aj v druhej generácii ste mohli mať drsnejší a robustnejší výzor v podobe balíka Outdoor. Teraz však Česi zmenili stratégiu a zjednotili názvy s menšími modelmi. Čudujem sa, že tak neučinili už skôr. Robustný kombík Superb Scout je dostupný iba vo verzii kombi. Rozoznáte ho veľmi jednoducho. Po celom obvode sa nachádzajú masívne tmavé plastové ochranné prvky, ktoré sú doplnené striebornými dekormi. Každý Scout má väčšiu svetlú výšku, konkrétne o 15 mm. A potom sú tu už len detaily v podobe emblémov na bokoch predných nárazníkov či v interiéri, a to konkrétne na ozdobnej lište pred spolujazdcom a tiež sú vyšité na operadlách predných sedadiel.

 

Slovenská „fullka“ ako základ

Základná cena Scoutu skutočne nepatrí medzi najnižšie. Za to vás však odmení bohatou výbavou už v základe, kam patria sedadlá čalúnené v kombinácii koža – alcantara, navigácia, ambientné osvetlenie či Matrix Full LED predné svetlomety. Keď už sme pri nich, svietia a vykrajujú výborne. Niekomu však môže spočiatku vadiť výraznejší lom medzi stretávacím a diaľkovým lúčom pri plných diaľkových svetlách. Ja som si na to zvykol pomerne rýchlo. K výbave existuje množstvo príplatkových prvkov, s ktorými cena môže veľmi rýchlo prekročiť hranicu 60 000 €. Nebudem sa rozplývať nad priestrannosťou interiéru. To je hlavnou výsadou Superbu prakticky od začiatku výroby. Interiér by som mohol chváliť od rána do večera, od materiálov až po spracovanie. Predsa niečo skritizujem, čo je čisto vecou vkusu. Počas celého týždňa som si nevedel zvyknúť na imitáciu dreva. Osobne by som určite volil radšej imitáciu hliníka, za ktorú nemusíte vôbec priplácať.

Ak chcete Superb s poriadnym motorom, toto je posledná možnosť ako sa k nemu dostať! 

Výlučne 4 valce s automatom

Scout má výrazne osekanú paletu motorov. Môžete mať len najsilnejší naftový motor alebo tak ako my najsilnejší turbobenzín. Oba motory sú výlučne spárované so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Manuál do ponuky vôbec nezaradili a ani mi nechýba. Ak zvažujete benzínový motor s poriadnou porciou výkonu a prívetivou spotrebou, poriadne sa poponáhľajte. Myslím si, že jeho kúpu do konca života neoľutujete. Odmení vás výbornou jazdnou dynamikou, kultivovanosťou a príjemným zvukom. Má však jeden veľký problém a tým sú emisie, ktoré sú proti srsti EÚ. Vtipné je, že v skutočnosti ten motor vôbec nežerie tak veľa, teda ani nepúšťa do ovzdušia veľa CO2. Veď povedzte, 9 litrov na 272 koníkov je skvelá hodnota a euroúradníci by mali tomuto motoru ruky a nohy bozkávať, nie ho zatracovať. Situácia je však taká, že nikto, a teda ani Škoda nebude chcieť platiť pokuty za vysoké CO2, a tak predaj tohto motora bude zrejme určitým spôsobom kvótovať, resp. obmedzovať.

Pripravený na terén

Okrem karosárskych a podvozkových predispozícií je Scout na jazdu pripravený aj pohonom 4×4. Jeho súčasťou je medzinápravová elektronicky ovládaná viaclamelová spojka, ktorá automaticky v prípade potreby pripojuje zadnú nápravu. Scout však disponuje 6 rozdielnymi jazdnými režimami. Kľúčovým pre Scout je profil Offroad, ktorý pracuje do rýchlosti 30 km/h. Elektronicky upravuje nastavenie motora, pohonu 4×4, prevodovky a podporných systémov, aby jazda nespevnenou cestou prebehla bez najmenších problémov. A aby som nezabudol, za mňa je veľkým plusom aj fakt, že Scout nemá vzduchový podvozok, ale klasické pružiny s adaptívnymi tlmičmi, ktoré menia tuhosť. Svetlá výška sa preto nedá prispôsobovať.

Stručne                                                         

Čo treba uznať        Prijateľná spotreba vzhľadom na pohon.

Čo nám chýbalo      Pádla radenia pod volantom.

Čo nás prekvapilo   Relatívne vysoká cena.

 

Škoda Superb Combi Scout 2,0 TSI 200 kW, 7st. DSG, 4×4

Cena a záruka:

  • Základ/test  45 500/52 140 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 5 rokov / 100 000 km.

Motor:

  • Preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 200 kW (272 k) pri 5 500 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 350 Nm pri 2 000 – 5 400 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 182-210 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 5,7 s, Vmax= 250 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 8,0-9,3/9,0 l/100km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno 
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,2
  • Batožinový priestor: 660 dm3

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov