Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Valtra H202 – Traktor bez vodiča

Valtra H202 je elektrický traktor s vodíkovými palivovými článkami vybavený pokročilým autonómnym systémom riadenia, zameraným na optimalizáciu času a spoluprácu s používateľom.

Prečítajte si aj: Aj traktor veterán môže byť Porsche! 

Je to ďalší dôkaz toho, že aj farmárčenie a poľnohospodárstvo smeruje k využívaniu strojov s autonómnym riadením. Koncept H202 okrem toho zahŕňa aj technológie, ako sú laserové svetlá a OLED svetlá, pokročilú aktívnu bezpečnosť a diaľkové ovládanie.

Prečítajte si aj: Traktor Zetor by Pininfarina alebo oslavy 70. výročia

Valtra H202 je traktor bez šoféra, ktorý by dokonca mohol využívať vodík vyrábaný anaeróbnymi digestormi z metánu priamo na farme. Podľa dizajnéra Lorenza Mariottiho sa traktory budú nabíjať cez konektory umiestnené na boku vozidla alebo pomocou bezdrôtového indukčného nabíjania.

„Jednou z najdôležitejších tém súčasnosti je environmentálna politika. Zníženie environmentálnej stopy týchto pracovných strojov by mohlo znížiť aj množstvo zdrojov a celkových nákladov potrebných na výrobu potravín,“ argumentuje Mariotti.

„Pre H202 som si vybral vodíkový palivový článok s elektrickým pohonom. Elektrický motor má obrovský konštantný krútiaci moment, je čistý a vyžaduje menej údržby, čím sa stáva dobrým nástupcom dieselových agregátov. H202 je vybavený palivovými článkami, ktoré vyrábajú elektrickú energiu z vodíka,“ dodal hlavný dizajnér projektu.

Teraz, keď už je dizajn traktora známy, sa inžinieri snažia, aby mal vybavenie vhodné na nočnú prácu na poliach bez dohľadu. Vedenie spoločnosti dúfa, že sa tak stane od roku 2040. Autonómne riadenie umožní sofistikovanej mašine vykonávať aj nepretržite zložité a opakujúce sa úlohy aj v čase, keď budú poľnohospodári spať.

Ako už bolo uvedené traktor Veltor H202 bude poháňaný vodíkom, pričom vodíkové palivové články vytvárajú energiu na pohon motora. Vodík a kyslík sa zmiešajú na upravených platniach, ktoré sa potom spoja za vzniku zásobníka palivových článkov. Kyslík sa zhromažďuje prostredníctvom systémov nasávania vzduchu, zatiaľ čo vodík sa uskladňuje v hliníkových palivových nádržiach, ktoré sú vybavené automatickým uzáverom na zabránenie úniku.

Model Valtra H202 bude mať podstatne pevnejšiu a bezpečnejšiu konštrukciu ako ostatné traktory, pretože bude môcť prevziať kontrolu nad vozidlom od prevádzkovateľa v nebezpečných situáciách. „Konštrukcia traktora Valtra H202 je v podstate výsledkom vývoja archetypálnej formy traktora, takže je okamžite rozpoznateľný,“ dodal na záver Mariotti.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov