Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Kalašnikov CV-1: Elektrický Moskvič?

Nepíšeme o nezničiteľnom samopale AK-47, ale názov Kalašnikov sa skloňovať bude. Ruský výrobca civilných a vojenských zbraní totiž vlani predstavil štúdiu elektrického automobilu CV-1, ktorého dizajn odkazuje na sovietsku éru.  

Elektrický koncept je zvláštnou kombináciou retro-ruskej produkcie zo 70. rokov minulého storočia s niekoľkými modernými prvkami. Svetoznámy producent zbraní a ďalšej techniky, ukázal svoj elektrický poháňaný prototyp na medzinárodnom fóre Armija 2018 neďaleko Moskvy.

Na spomínanom vojenskom podujatí predstavili okrem iného aj nové zbrane a prototyp robota známeho zo sci-fi filmov. Koncept označovaný CV-1 by mal na jedno nabitie absolvovať až 350 km, pričom z pokoja na stovku akceleruje za šesť sekúnd.

Pamätníkom sovietskeho socialistického bloku môže nový Kalašnikov CV-1 pripomínať legendárny Moskvič, ktorý nosil prezývku „Leninove sane“. A zdanie neklame. Ako základ použili ruskí konštruktéri vozidlo dnes už neexistujúceho Automobilového závodu Leninského Komsomolu (AZLK).

Kalašnikov uvádza, že sa inšpirovali model Iz-21252, ktorý sa vyrábal v Iževsku, hlavnom meste Udmurtskej republiky do roku 1997. V podstate teda ide o modernizovaný Moskvič 412, ktorý konštrukčne spadá do prvej polovice 50. rokov, pretože vychádza z pôvodného Moskviča 402, predstaveného v roku 1956.

Modernejšie pôsobí maska s LED diódami, ale zvyšok vozidla pôsobí skôr retri dojmom. Zaujímavými detailmi sú pôvodné kľučky s integrovaným zámkom na kľúčik, zadné dvere prechádzajúce k drobnému zámku a končiace pri obdĺžnikových zadných svetlách a prípojky napájania.

Nelícujúce diele karosérie a medzere rôznej hrúbky, ktoré svetlomodrý koncept na prvých fotkách ukazuje, naznačujú, že Kalašnikov sa chce zrejme inšpirovať Teslou aj v otázke výrobných štandardov. Kvalita výroby u Tesly je totiž predmetom častej kritiky.

Koncern Kalašnikov vlani predstavil aj elektrický motocykel, ktorý využívala ruská polícia aj počas vlaňajšieho svetového šampionátu vo futbale. Pohon zaisťuje elektromotor s výkonom 15 kW (20,4 k), ktorý prenáša silu na zadné koleso cez klasickú motocyklovú reťaz. Kapacita batérií na jedno nabitie postačí  na 150 km, pričom maximálna rýchlosť je len 80 km/h.

Prečítajte si aj: Kalašnikov, ktorý nestrieľa. Elektrická motorka má slúžiť polícii a armáde

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov