Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Porsche 356 – Prvé s menom Ferdinanda

O aukčnom dome RM Sotheby’s sme na našom webe písali už neraz. V závere minulého roka v Atlante tentoraz zorganizoval aukciu pri príležitosti 70. výročia automobilov Porsche. Medzi najväčšie atrakcie patrilo Porsche 356 z roku 1951.

Prečítajte si aj: Porsche Macan: Nielen nový make-up

Porsche 356 bolo prvým vozidlom, ktoré nieslo názov Porsche. Začalo sa vyrábať v roku 1949 a posledný exemplár opustil výrobnú linku v roku 1965. Celkovo bolo vyrobených 82.363 kusov, pričom jeho nástupcom sa stal ikonický  model Porsche 911.

Prečítajte si aj: Porsche 911 – Príbeh ikony pokračuje

Hoci Ferdinand Porsche založil svoju návrhársku dielňu už v roku 1931, prvé vozidlo, ktoré nieslo jeho meno bol až model 356. Vozidlo sa stalo okamžite hitom. Verzia Speedster dosiahla mnoho úspechov v pretekoch do vrchu a rely, ale dokázala triumfovať v roku 1951 aj na vytrvalostnej akcii 24 hodín Le Mans.

Prečítajte si aj: 2007 Porsche RS Spyder vydražili za 4,51 mil. USD

V podstate išlo o malé športové autá, ktorým nemožno uprieť určitú príbuznosť s legendárnym ľudovým vozidlom Volkswagen Beetle („Chrobák“), ktoré svojho času tiež navrhol Ferdinand Porsche. Svojmu konštruktérovi urobili v  50-tych rokoch minulého storočia vynikajúci povesť.

Prečítajte si aj: Porsche 550A Spyder – legenda do aukcie

Vozidlo bolo možné kúpiť vo verzii kupé, kabriolet a speedster, ktorý je v súčasnosti najžiadanejší. Úplne prvé verzie vyrábané do roku 1950 v Rakúsku mali ploché delené predné sklo. N jar roku 1950 sa vozidlá Porsche 356 začali vyrábať v Stuttgarte, v areáli karosárne Reutter v Zuffenhausene.

Prečítajte si aj: Ani Mission E, ani Cayman-E, ale Porsche Taycan

V tom čase už tieto športiaky nemali karosérie z hliníkového, ale z oceľového plechu. Poháňal ich vzduchom chladený plochý štvorvalec OHV 1086 cm3 s výkonom 40 k (29 kW), ktorý bol uložený za zadnou nápravou. K dispozícii bola štvorstupňová prevodovka s maximálnou rýchlosťou až 140 km/h.

Prečítajte si aj: LEGO a Porsche 911 Turbo v reálnej veľkosti

Na jar roku 1951 si už zákazníci mohli kupé aj kabriolet Porsche 356 objednať s agregátom 1286 cm3 s výkonom 44 k (32 kW). Koncom augusta 1951 oslávili vo fabrike vyrobenie tisíceho Porsche 356 a súčasne rozšírili ponuku o štvorvalec OHV 1488 cm3 s výkonom 60 k (44 kW). Maximálna rýchlosť kupé sa posunula na 170 km/h.

Prečítajte si aj: Kultové modely od Porsche, ktorým podľahli aj James Dean a Steve McQueen

Prečítajte si aj: Formula E – Je to čierne na bielom! Porsche vstupuje do elektrického kolotoča
-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov