Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

2007 Porsche RS Spyder vydražili za 4,51 mil. USD

Počas nedávnej aukcie spoločnosti Gooding & Company vydražili športový špeciál Porsche RS Spyder z roku 2007.  Nový majiteľ zaplatil za jeden zo šiestich vyrobených exemplárov čiastku 4,51 milióna amerických dolárov (3,885.921 eur).

Otvorený monopost RS Spyder disponuje homologizáciou LMP2, čo mu umožňuje štartovať v súťažných seriáloch European Le Mans Series, American Le Mans Series alebo aj na samotných legendárnych pretekoch 24-hodín v Le Mans.
Prečítajte si aj: Porsche 550A Spyder – legenda do aukcie

V porovnaní s predchádzajúcim modelom Porsche 911 GT3 RS má RS Spyder nový podvozok, prepracované predné krídlo a nový zadný difúzor. To všetko umožnilo väčšie rozsahy nastavenia, aby sa vozidlo dokázalo lepšie prispôsobiť rôznorodým okruhom po celom svete.
Prečítajte si aj: Stretnutie Porsche na Bratislavskom hrade

Prečítajte si aj: Ani Mission E, ani Cayman-E, ale Porsche Taycan

Špeciál RS Spyder má uprostred uložený osemvalec s objemom 3,4 l, ktorého dve rady valcov zvierajú uhol 90 stupňov. Tento agregát dáva maximálny výkon 370 kW (503 k) pri 10.300 otáčkach za minútu. Keďže Spyder váži len 775 kg, dostávame sa na skvelý pomer 649 koní na tonu.

Prečítajte si aj: LEGO a Porsche 911 Turbo v reálnej veľkosti

Sila motoru sa na zadné kolesá prenáša pomocou 6-stupňovej sekvenčnej prevodovky a špeciálnej keramickej spojky. Nízke uloženie celého mechanizmu zabezpečuje dobré rozloženie hmotnosti a v rámci posledných úprav sa zapracovalo aj na jeho presnosti.

Prečítajte si aj: Kultové modely od Porsche, ktorým podľahli aj James Dean a Steve McQueen

Zmien a vylepšení sa v porovnaní s modelom 911 GT3 RS dočkali tiež ostatné systémy vrátane elektrických, hydraulických a tiež samotné riadenie nezostalo bez povšimnutia. Keramické brzdy s kotúčmi s priemerom 380 mm vpredu a 355 mm vzadu sú pripravené odolávať vysokému dlhodobému zaťaženiu. Pneumatiky pre Spyder dodáva Michelin.

Prečítajte si aj: Formula E – Porsche vstupuje do elektrického kolotoča

Prečítajte si aj: Reinkarnácia Porsche 356 Carrera Zagato Speedster a Coupé

Vráťme sa však ešte späť na tohtoročnú aukciu spoločnosti Gooding & Company , ktorá sa už tradične koná v Kalifornii v rámci akcie Monterey Car Week. O atraktívne modely a veterány nebola núdza, napokon všetkých desať najdrahšie vydražených modelov malo cenu vyššiu ako 3 milióny USD (2,584.869 eur). Najdrahší kus Duesenberg SSJ z roku 1935 stál 22 milióna USD (18,955.712 eur).

Prečítajte si aj: Aj traktor veterán môže byť Porsche!

TOP 10 najdrahších automobilov na aukcii Gooding & Company 2018

10. Ferrari LaFerrari z roku 2014 (3,080 mil. USD/ 2,653.799 eur)

9. Ferrari 330 GTC Speciale z roku 1967 (3,41 USD/ 2,938.136 eur)

8. Bugatti Type 51 Grand Prix z roku 1931 (3,74 mil. USD/ 3,222.471 eur)

7. Porsche 718 RSK z roku 1959 (3,74 mil. USD/3,222.471 eur)

6. Porsche 550 Spyder z roku 1955 (4,455.000 USD/ 3,838.532 eur)

5. Porsche RS Spyder z roku 2007 (4,51 mil. USD/3,885.921 eur)

4. Ferrari 500 Mondial Series II z rok 1955 (5,005.000 USD/ 4,312.425 eur)

3. Maserati A6GCS/53 Spider z roku 1955 (5,17 mil. USD/ 4,454.593 eur)

2. Ferrari 250 GT Tour de France Berlinetta z roku 1958 (6,6 mil. USD/ 5,686.714 eur)

1. Duesenberg SSJ z roku 1935 (22 mil. USD/ 18,955.712 eur)

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov