Monza SP1 a SP2 – Ferrari s tuctom valcov
Značka Ferrari pripravila pre svojich najváženejších klientov hneď dva bonbóniky v jednom sete. Modely Ferrari Monza SP1 a SP2 s atmosférickým motorom V12, sú dôkazom, že skutočné automobily ešte “nevymreli”.
Automobilka z talianskeho Maranella potvrdila, že ide o najvýkonnejší športový model v histórii značky, ktorý môže ísť aj na verejné cestné komunikácie. Najvyšší výkon dosahuje až pri 8500 otáčkach za minútu.
Prečítajte si aj: Ferrari Dino 246 GT po Keithovi Richardsovi
Napriek tomu, že žijeme v dobe turbodúchadiel, hybridov a elektromobilov, sa ešte stále nájdu nadšenci na výrobu automobilov zo „starej školy.“ Ferrari Monza SP1 a SP2 práve do tejto kategórie jednoznačne zapadajú.
Prečítajte si aj: Ferrari SP38 – model „ušitý“ na mieru
„Superšportiaky“ s jedným (SP1), respektíve dvoma sedadlami (SP2), majú na dnešnú dobu už nezvykle vysoký počet 12 valcov do V roztvorených pod uhlom 65°. Obe vozidlá dostali názov Monza podľa talianskeho okruhu, na ktorom sa konajú preteky F1.
Prečítajte si aj: Rozprávkový kabriolet Ferrari 250 GT ročník 1962
Modely Monza SP1 a SP2 spadajú pod novú triedu Ferrari Icona a ako je na prvý pohľad zrejmé, vozidlá sú zrejme inšpirované klasickými „speedstermi“ z päťdesiatych rokov minulého storočia (Barchetta 166 MM, 750 Monza a 860 Monza).
Prečítajte si aj: Ferrari 625 Targa Florio – zberateľská rarita
Základ oboch vozidiel je zhodný s modelom 812 Superfast. K dispozícii je tak 6,5-litrový dvanásťvalec, ktorý tu však poskytuje obrovský výkon 603 kW (809 k) od 8500 otáčok a 719 N.m krútiaceho momentu od 7000 otáčok.
Prečítajte si aj: Ferrari a 70 rokov evolúcie vozidiel z obdobia 1947 až 2017
Speedster tak potrebuje na akceleráciu z pokoja na stovku len neuveriteľných 2,9 sekundy, na 200 km/h mu musíte dať ešte päť sekúnd k dobru. Maximálna rýchlosť sa neoficiálne šplhá cez 300 km/h a keďže obe autá nemajú strechu ani žiadny štít pred šoférom, rysuje sa zážitok ako v kokpite „efjednotky“.
Prečítajte si aj: Prvé „maďarské“ Ferrari 488 Pista trhá pri štarte betón!
Obe vozidlá merajú 4657 milimetrov na dĺžku, 1996 mm na šírku a len 1155 mm na výšku. Pokiaľ ide o hmotnosť, v prípade jednosedadlového modelu SP1 činí 1500 kg, dvojsedadlová SP2 je potom o 20 kg ťažšia.
Prečítajte si aj: Ferrari 250 GT z roku 1958 hľadá v Paríži nového majiteľa
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov