Test: Honda NT 1100 DCT
Honda NT 1100 DCT by mohla byť pokojne označená za výpredajový Goldwing, ale to ani zďaleka nie je celá story.
Odkedy sa v roku 2022 objavila Honda NT 1100 na trhu, stala sa bestsellerom v kategórii cestovných motoriek v Európe svedčí o tom, že nápad postaviť tento model na ráme cestovného endura bol extrémne dobrý. A po modernizácii sa zoznam pozitívnych pocitov navýšil o lepší teplotný komfort jazdca, o perfektný podvozok a celkovo vynikajúce ovládanie motorky s perfektne pracujúcimi elektronickými systémami.
Nezabudnime ani na milimetrové zmeny na dizajne. Neboli potrebné, ale aspoň majiteľa potešia a naznačujú zmeny pod kapotou. Menil sa najmä predný štít a spolu s ním aj línia svetiel, ktorá je užšia a možno aj trocha agresívnejšia. Kufre získali palec na šírku a do vrchného kufra si bez problémov odloží helmu jazdec aj spolujazdec.
To je však kozmetika, poďme na techniku. Motor bol prepracovaný tak, aby plnil normu Euro 5+. Maximálny výkon sa nemenil, aj naďalej ostáva na úrovni 75 kW (102 k), naopak maximálny krútiaci moment narástol na 112 Nm. Objem palivovej nádrže 20 litrov znamená, že medzi dvoma návštevami benzínovej pumpy by malo ubehnúť minimálne 400 kilometrov. Subjektívne, zmeny na motore nebudete cítiť, jeho ťah aj zvukový prejav sú rovnaké ako doteraz.
A chvála pokračuje ďalej podvozkom, ktorý je nastavený presne tak, ako má byť. Je to ideálny kompromis medzi komfortným a športovým podvozkom. Ak by vám to nevyhovovalo môžete si nastaviť predpätie pružiny vpredu aj vzadu, pričom vzadu môžete upraviť aj odskok kolesa. Ak sa v tom vyznáte je to dobre, ak nie tak ju budete používať v továrenskom nastavení. A to je vynikajúce dokonca mám dojem, že podvozok získal na ovládateľnosti najmä v nižších rýchlostiach, takže napriek rozmerom môžete NT 1100 používať aj v hustej mestskej premávke a to aj s kuframi. Jazdiť po meste s NT1100 nie je o nič ťažšie ako jazdiť s Hondou PCX.
A ešte niečo. Teplotný komfort na novej NT1100 je perfektný, nové veterné štíty fungujú dobre, no menil sa aj tvar spodného deflektora, takže vám na nohy prúdi príjemné teplý vzduch od motora. A to znamená rozšírenie teplotného pásma, pri ktorom dokážete využívať tento model. Palec hore.
Prehľadný farebný displej ponúka samozrejme aj konektivitu Apple Carplay a Android Auto a aj pohyb v menu je mierne intuitívnejší a rýchlejší aj za jazdy. A zároveň stále platí, že ak máte menšie ruky, jednotlivé tlačidlá bude ťažšie ovládať. Ale to je detail a väčšine jazdcov to nebude vadiť. Takže bez závad? Nie.
To, čo mi na motorke asi najviac prekážalo bol prejav motora pod taktovkou dvojspojkovej prevodovky DCT. Tá konštantne „podtáča“ motor, čo má za následok nízke otáčky „ na šestke“ pri mestských rýchlostiach. Na najvyšší prevodový stupeň sa dostanete rýchlo a navyše pri relatívne nízkej rýchlosti. Ak sa chcete nepríjemnému prejavu prevodovky vyhnúť musíte použiť športový režim, ktorý jednotlivé prevody podrží predsa len dlhšie, prípadne využiť manuálne radenie rýchlostí. To je však jediná kritika a zároveň uznávam, že nie každému to musí vadiť. Vlastne nevadí, lebo dve tretiny zákazníkov si „entéčko“ objednávajú práve s dvospojkovým automatom. A ja ich chápem. Komfortný charakter motorky, ktorá svojim charakterom vyhovie aj nižším postavám je nezaplatenie nielen na viacdenných výletoch, ale aj pri prepletaní sa mestskou premávkou. Celkovou filozofiou kopíruje Honda NT 1100 model Goldwingu a ak by sme to chceli prehnať, tak je to v mojich očiach druhý najkomfortnejší model v ponuke.
Čo treba uznať
Teplotný komfort, ktorý sa veľmi približuje Goldwingu.
Čo nám chýbalo
Lepšia charakteristike radenia prevodovky DCT.
Čo nás prekvapilo
Ľahkosť ovládania a vyladenie podvozka.
Honda NT1100 DCT
Cena (základ/test) 13 990/17 220 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 1 084 cm3, max. výkon 75 kW (102 k) pri 7 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 112 Nm pri 5 500 ot.min-1. Emisie CO2 116 g/km.
Jazdné výkony
Pohotovostná hmotnosť 238 +12 kg (kufre), vmax= ~200 km/h, spotreba výrobca/test 5,0/5,4 l/100 km.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov