Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault 5 E-Tech: Retro Európan (polygón)

Renault 5 E-Tech som si vyskúšal v uličkách nášho hlavného mesta a nechcelo sa mi ho vrátiť.

Asi už viete, že štýlový mestský elektromobil je novodobým nástupcom ikonického Renaultu 5, ktorý sa vyrábal od roku 1972 a vo svojej dobe zažíval masový úspech. V rámci úvodnej prezentácie som sa dozvedel aj ďalšie, ešte zaujímavejšie fakty – vedeli ste, že už pôvodný Renault 5 sa vyrábal v čisto elektrickej verzii? Vzniklo vtedy len pár kusov a všetky smerovali do služieb štátnej správy vo Francúzsku. Pre dnešnú dobu je ale omnoho dôležitejšia iná zaujímavosť – Renault 5 E-Tech je elektromobil, ktorý sa kompletne vyrába v Európe. Konkrétne vo fabrikách na severe Francúzska a to vrátane batérie!

Určite aj to prispieva k dokonalému prvému dojmu, akým auto na človeka pôsobí. Dizajnéri tu (v rámci exteriéru aj interiéru) zapracovali toľko premyslených detailov, že každý deň môžete objaviť ďalší. A nie je to len o dizajne, novinka vyniká aj kvalitou materiálov a ich precíznym spracovaním. Som presvedčený, že Renaultu sa v tomto prípade podarilo vyrobiť auto, na ktoré bude pyšný každý jeho majiteľ, bez ohľadu na výšku bankového konta či spoločenské postavenie.

Už to je husársky kúsok a ešte som nespomenul, ako perfektne Renault 5 E-Tech jazdí. Z príjemne tuhého podvozku, strmého riadenia a brilantnej zadnej viacprvkovej nápravy mi počas mestských kilometrov doslova padala sánka. V takých momentoch sa vždy snažim nakresliť si v hlave tabuľku plusov a mínusov, aby som vnútorne ostal čo najviac objektívny. Pri tomto aute som však okrem absencie úložného priestoru pod prednou kapotou a obmedzenému priestoru pre chodidlá zadných pasažierov nemal na mínusovej strane skoro
nič!

Aby som vám neostal dlžný základné informácie: Renault 5 E-Tech stojí na Slovensku najmenej 27 500 eur. To v prípade, že vám stačí výkon elektromotora 90 kW (120 k) a batéria s kapacitou 40 kWh. Výkonnejšia verzia, ktorá má 110 kW (150 k) a batériu s kapacitou 52 kWh stojí najmenej 32 500 eur. V ponuke sú výbavy Evolution, Techno, Iconic Cinq a po novom už aj špeciálna edícia Roland Garros odkazujúca na známy tenisový turnaj. Renault 5 E-Tech som zatiaľ šoféroval iba krátko, ale už teraz mi je jasné, že v predajoch poriadne podkúri aj prémiovým konkurentom – toto sa proste Francúzom podarilo!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov