Test: Toyota Proace Verso L2 VIP paket Skyview 7S – Sága pokračuje
Toyota Proace Verso pokračuje vo svojom živote.
Svet ľahkých úžitkových vozidiel má svoje pravidlá. Spájanie, spolupráca, systematizácia, synergia… takých slov na písmeno S by ste pri dodávkových partnerstvách našli kvantum. Život spoločných modelových detí bežne prekračuje 10 rokov. Prečo však meniť niečo, o čo je záujem a čo zákazníci stále chcú?
Keď sa pozrieme na zadné partie, nenájdeme zmenu. Koncové svetlá dokonca nemajú ani o piaď pozmenenú grafiku a stále využívajú dostupné a vymeniteľné žiarovky. Proti tomu nemám výhrady, práve naopak! Spredu to je však už iná pesnička. Toyota Proace Verso stratila mriežku medzi svetlami, namiesto pomyselného nosa má teraz hladký čistý priestor. Pod svetlami dostal predný nárazník s cieľom potrebného náporu vzduchu obrovitánsku lichobežníkovú mriežku s horizontálnymi lamelami. A ústa sú to teda poriadne široké a veľké! Ďalšou dôležitou zmenou sú predné reflektory. Zatiaľ čo doteraz Proace vo vrcholnej verzii využíval xenónovú technológiu, odteraz sa o nočnú viditeľnosť z luxusnej kabíny stará full LED technológia. Síce bez vyrezávania, ale automatické prepínanie funguje veľmi dobre a celkovo sa mi v noci jazdilo príjemne.
Korpus palubnej dosky ostal totožný. Od druhého stupňa výbavy má digitálnu prístrojovú dosku a 10-palcovú dotykovú obrazovku s grafikou a funkcionalitou pôvodom z Francúzska. Pre lepšiu konektivitu má Toyota USB-C konektory pre predných aj pre stredných cestujúcich. Vďaka príjemnému podvozku a skvelej spolupráci motora a prevodovky je Proace Verso za mňa auto na top transfery ľudí. Keďže som skúšal najvyššiu možnú výbavu s pevnými okienkami v streche, jediné, čo mi chýbalo vo funkcionalite, bolo rýchlejšie vyhrievanie predných masážnych sedadiel. Tiež by som pre lepší tepelný komfort privítal aj možnosť vyhrievaných sedadiel pre zvyšných cestujúcich, hoci cez odopínateľné konektory káblov. Tento nedostatok som sa však veľmi rýchlo naučil kompenzovať nezávislým kúrením Webasto, ktorá sa pre výbavu VIP dodáva štandardne.
Stručne
Čo treba uznať
Vynikajúca spolupráca motora a prevodovky.
Čo nám chýbalo
Vyhrievané sedadlá pre zadných cestujúcich.
Čo nás prekvapilo
Odzadu sa nič nezmenilo.
Toyota Proace Verso L2 VIP paket Skyview 7S
Cena (základ/test) 27 525/52 145 €
Záruka: 5 rokov alebo 250 000 km.
Motor
- preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 997cm3, max. výkon 130 kW (177 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 ot.min-1. Emisie CO2 191 – 197 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,1 s, vmax = 185 km/h, spotreba WLTP/test 7,5/8,5 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – áno
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10
- Objem kufra: 989 dm3
Toyota PROACE MAX – Výkon, kapacita a efektivita plynú z kooperácie!
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov