Test: SsangYong Rexton G4 2,2 e-XDI 202 k 4WD Premium – Nad vecou
SsangYong Rexton je po facelifte rovnako elegantný v mestskom prostredí, rovnako potentný v teréne, ale vo vnútri oveľa modernejší ako doteraz.
Na prvý pohľad vyzerá ako každé iné SUV, pod elegantným kabátom však ukrýva niečo, čoho sa drvivá väčšina SUV už dávno vzdala. Mám na mysli schopnosť zdolávať terén, a to nielen občasne alebo „rádoby“ terén. Rexton je totiž postavený na rebrinovom ráme, má pevnú uzávierku zadného aj medzinápravového diferenciálu a dokonca aj redukciu. Druhá strana mince je, že na ceste to má svoje úskalia. Bežne sú poháňané iba kolesá zadnej nápravy a v štvorkolkovom režime sú predné a zadné nápravy spojené napevno, navyše aj zadný diferenciál je uzamknutý, preto pohon všetkých štyroch kolies na ceste reálne nevyužijete. Druhým úskalím je, že pri prejazde nerovností – aj tých menších – karoséria na ráme kmitá. V skutočnosti je však toto kmitanie veľmi malé a nevnímate to otravne. Keď sa vrátim k pozitívam off-roadovej stavby vozidla, musím povedať, že aj na tých najhorších cestách sa Rexton správa suverénne a nemáte pocit, že by ho tie nerovnosti boleli. Naopak, vždy bol nad vecou. Samotný podvozok je príjemne mäkký.
V kabíne máte maximálny komfort a pocit nesmierneho luxusu, nerád to hovorím, ale ten pocit luxusu je lepší ako v prémiových značkách. Vyplýva to nielen z voľby materiálov, ale aj zo spracovania. Spomeniem pochrómované dekoračné prvky so saténovým efektom, exkluzívne prešitie kože na prístrojovej doske a na výplniach dverí či mimoriadne presné lícovanie jednotlivých dielov a dekoračných prvkov na prístrojovej doske, a tiež lícovania samotnej prístrojovej dosky s výplňami dverí po bokoch. Po novom je prístrojová doska oveľa modernejšia – namiesto vstavaného displeja s 9,2 palcami má 12,3-palcový „voľne stojaci“, pod ním sa namiesto tlačidiel objavil ďalší „dotykáč“ na ovládanie klimatizácie a na stredovom tuneli má namiesto pôvodného voliča prevodovky zapustený kolískový ovládač. Ani nový displej sa však nevyznamenal nejakým pôsobivým menu, to je naďalej obsahovo strohé a graficky jednoduché. S novým displejom súvisia nové výduchy, ktoré sú našťastie dostatočne vysoko a majú dostatočný rozsah nastavenia lamiel na to, aby dokázali v lete fúkať studený vzduch do priestoru a nie na vaše ramená a paže. Mimochodom, v rámci faceliftu sa porúčali USB konektory typu A a namiesto nich sú teraz USB-C konektory. Bezkľúčový systém však naďalej funguje iba na predné a kufrové dvere. Keď chcete pred nastúpením niečo hodiť na zadné sedadlá, tak najprv musíte siahnuť na kľučku predných dverí.
Ja som si Rexton preveril počas cesty na dovolenku a aj po mnohohodinovej jazde som sa stále cítil „freš“. Sedadlá sú totiž veľké a pohodlné, navyše vyhrievané a ventilované, pozícia za volantom je veľmi príjemná, k tomu vynikajúce odhlučnenie od aerodynamického hluku, dobrá audiosústava… A komfort si užívali aj pasažieri vzadu. Skrátka veľmi pohodová jazda, navyše ma nevycucal z peňazí, priemerná spotreba sa totiž udržala na úrovni 8,4 l/100 km, čo je viac než priaznivá hodnota. Pod kapotou je 2,2-litrový turbodiesel s 202 k a 441 Nm, ktorý má dostatok sily a je až prekvapivo tichý. A totálnou bombou je cena, ktorá ani v top výbave s balíkom Black nepresahuje 50 000 eur.
Stručne
Čo treba uznať
- Komfort a pocit vysokého luxusu na palube.
Čo nám chýbalo
- Bezkľúčový systém aj na zadné dvere.
Čo nás prekvapilo
- Reálna spotreba iba 8,4 l/100 km.
SsangYong Rexton G4 2,2 e-XDI 202 k 4WD Premium
Cena (základ/test) 35 990/49 490 €
Záruka 5 rokov alebo 150 000 km
Motor
- Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 157 cm3, max. výkon 148,6 kW (202 k) pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 441 Nm pri 1 600 – 2 600 ot.min-1. Emisie CO2 216 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za n. u., vmax=184 km/h, spotreba WLTP/test 8,2/8,4 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 4×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 1 051 dm3
Test: SsangYong Torres 1,5 GDI Turbo 163 k AWD Premium – Dobrodruh
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov