Test: Fiat 500e 3+1 42 kWh La Prima – Spolu nikdy nezostarnete!
Fiat 500e nie je len taký obyčajný mestský elektromobil. Je to dizajnová mestská exkluzivita!
La Dolce Vita. V preklade sladký život. Je určený tým najnáročnejším a najodvážnejším, ktorí hľadajú mestskú eleganciu a chcú sa prezentovať vyberaným talianskym štýlom. Chutný a chrumkavý dizajn, milión prepracovaných detailov vždy zaujmú a nadchnú.
3+1
Automaticky ste to prepočítali a vyšlo vám štyri, však? No reálne to nie je štyri a nikdy ani nebude. Je to nanajvýš tri a pol, ak nie dokonca tri a štvrť. A práve tento zlomok sa viaže na pridané pravé bočné dvere. Tie sú hlavným lákadlom verzie Fiat 500e 3+1. Vzhľadom na ich minimálnu veľkosť a fakt, že sa otvárajú do protismeru jazdy, sprvoti možno nedávajú veľký zmysel, no pri vození detí alebo väčšieho nákupu ho ocení každá štýlová mamička. Prístup k zadným sedadlám je po otvorení oboch dverí výrazne praktickejší a vzdušnejší. Ak sa ma opýtate, či je to funkčná vec alebo dizajnový výstrelok, asi by som vám odpovedal nasledovne. Osobne si myslím, že je to presne 50:50. Fiat podľa mňa ráta s tým, že vzhľadom na vyššiu obstarávaciu cenu malých elektromobilov si nie malé percento ľudí okrem netradičného dizajnového riešenia žiada aj istú, aspoň trochu väčšiu dávku praktickosti. Tú dosiahli odstránením B-stĺpika a dodatočným vystužením karosérie. Úprava sa však premieta aj do ceny. Je prakticky o 2 000 eur drahšia a o 30 kg ťažšia ako bežný Fiat 500e s dvoma dverami. Pri jazde však vyplával na povrch, že keď sa bezpečnostný pás nenavinie poriadne, tak búcha o vnútorné plasty. Niekoľkokrát som ho musel upravovať.
Na pohon slúži 87 kilowattový elektromotor, ktorý má celkom slušnú dynamiku, akumulátor s kapacitou 37,3 kWh poskytuje dojazd okolo 280 km v reálnych podmienkach.
Stručne
Čo treba uznať
- Zmysel pre detail a drobnosti.
Čo nám chýbalo
- Elektricky sklápateľné zrkadlá.
Čo nás prekvapilo
- Horší výhľad šikmo vpred a vzad, cena.
Fiat 500e 3+1 42 kWh La Prima
Cena (základ/test) 28 990/39 790 €
Záruka 5 rokov alebo 200 000 km
Motor
- Trojfázový elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 87 kW (118 k) pri n. u. ot.min-1, max. krútiaci moment 220 Nm pri n. u. ot.min-1. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 42/37,3 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9 s, vmax=150 km/h, dojazd vo WLTP/test 282 – 337/280 km, spotreba WLTP/test 13,3-15,6 /12,7 kWh/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – 0×
- USB-A – 2×
- USB-C – 1×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 185 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov