Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Honda CB750 Hornet

Honda CB750 Hornet stavia na nostalgiu, no technikou aj technológiou poskytuje to najlepšie vo svojej cenovej kategórii.

Viete, čo je UJM? Je to Universal Japanese Motorcycle a touto skratkou označili Hondu CB750, ktorá dominovala predajom v sedemdesiatych rokoch pre svoju spoľahlivosť, kompetentnosť, vynikajúci štvorvalcový motor a celkovú vyváženosť aj v detailoch s akou sa dovtedy motocyklisti nestretli. To predurčilo Hondu dominovať v kategórii štvorvalcových motoriek na dlhú dobu. A symbolom takej dominancie bol aj Hornet. Najmä v deväťdesiatych rokoch sa jeho dominancia prejavila aj u nás na Slovensku. No v roku 2013 z ponuky zmizol a teraz sa vracia.

Ale vracia sa ako dvojvalec! A to je tŕňom v oku tradicionalistov, ktorý poukazujú na ten známy, točivý a aj adekvátne výkonný štvorvalec. No ak mám byť úprimný, jeho hlavní konkurenti neponúkajú štvorvalec a ak vám na ňom až tak záleží, CB 650R vám ho ponúkne. Amputáciu dvoch valcov vyriešili konštruktéri po svojom. Maximálny výkon síce ponúka 67,6 kW (92 k), čo je menej ako mal originál spred desiatich rokov, no pointa je inde. Je ňou priebeh krútiaceho momentu, ponúka vyššie hodnoty v nižších otáčkach, čo zabezpečí zábavnejšiu jazdu na horskom prechode a pokojnejšiu jazdu mestom na vyššom prevodovom stupni. Ale to nie je všetko. Tím, ktorý pracoval na novom Hornete, pracoval predtým aj na modeli Fireblade z roku 2017 a to sa prejavilo. Plne natankovaný Hornet váži iba 190 kilogramov! Má teda najlepší pomer hmotnosť/výkon vo svojej triede. Tejto informácii zodpovedajú aj jazdné vlastnosti.

Zatáčať s Hornetom je radosť, obratnosť patrí medzi silné stránky a ľahkosť s akou táto motorka mení smer je obdivuhodná. Ak potrebujete kanonádu technických údajov tak nech sa páči: hmotnosť rámu o 11% ľahšie než má CB650R, rázvor osí kolies je o 30 milimetrov kratší, sklon prednej vidlice o 0,5% strmší a závlek o 2 milimetre kratší. Relatívne úzke zadné koleso 160 milimetrov pridáva na obratnosti a ľahkej ovládateľnosti. Pocítite to už v meste, ak treba dáte si na potvrdenie pocitov kľukatý úsek a zakončíte to na kruháči. Jediné, čo vás môže prekvapiť je príliš citlivý elektronický plyn, ale ten si vyžaduje iba trocha cviku.

Nechýba zvuk

Motor? Dvojvalce majú vo všeobecnosti horší zvuk, no v tomto prípade sa o poriadny soundtrack postaral tlmič výfuku od SC Project. Dobrý zvuk tu a tam doplnila jemná streľba do výfuku a tak to má byť. Presne na hranici príjemného, bez otrávenia všetkých ostatných. Motor má k dispozícii meniteľné mapy, takže si odozvu motorky nastavíte sami. Volíte medzi režimom Sport/Normal/Rain a User, ktorý vám umožní nastaviť charakter motora ako aj trakčnej kontroly, kontroly dvíhania predného kolesa a motorovej brzdy. Za príplatok máte k dispozícii aj obojsmerný quicksifter. Funguje vynikajúco, investícia 283 eur stojí za to. Výsledkom novej filozofie Hornetu je istý charakter soft-streetfightera s talentom na dlhšie trasy, hoci s týmto výrokom nebudú súhlasiť vyšší jazdci. Ak máte do 180 centimetrov, tak nebudete protestovať.

Záver? Je to vynikajúca motorka, s talentom na jazdi v meste, mimo neho aj na dovolenku. Nenechajte sa ovplyvniť tradicionalistami, ak vám červené eloxované tuby zavesenia kolies Showa SFF-BP učarovali tak ako mne, prípadne ste počuli zvuk dvojvalca s tlmičom výfuku od SC Project, tak neváhajte. Váš ideálny naháč s historickým označením a príjemnou cenou je tu!

Stručne

Čo treba uznať

Jazdná dynamika motora prekoná papierové očakávania.

Čo nám chýbalo

Trocha širšie riadidlá.

Čo nás prekvapilo

Množstvo elektronických pomôcok už v základnom prevedení.

Yamaha MT-10 SP

Cena (základ/test)                                                         7 590/8 967 €

Záruka                                                                                2 roky bez obmedzenia km

Motor

Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 755 cm3, max. výkon 67,6 kW (92 k) pri 9 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 75 Nm pri 7 250 ot.min-1. Emisie CO2 100 g/km.

Jazdné výkony

Pohotovostná hmotnosť 190 kg, v max = ~215 km/h, spotreba výrobca/test 4,3/4,5 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov