Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Jazdenka: SEAT Ibiza 1,0 TSI 5MP FR – Imidž športovca

SEAT Ibiza vo verzii FR je výborné auto aj bez silného motora, ako sa mu darí v bazároch?

Pri kúpe nového, myslím aj nového – jazdeného, auta hrá vždy významnú úlohu dizajn. Je to logické, asi nikto si nebude kupovať auto, ktoré sa mu nepáči. V tomto smere SEAT Ibiza piatej generácie doslova vyniká, je to sympatický mestský hatchback a keď sa vám podarí natrafiť na verziu FR, môžete sa tešiť dokonca na športovú štýlovku. Jedna taká sa nachádza aj v ponuke autobazára Cambelová v Bratislave. V technickom preukaze má testovaná Ibiza zapísaný rok výroby 2017 a doposiaľ najazdila niečo vyše 70-tisíc kilometrov.

 

Starostlivosť sa vypláca

Pekný optický stav a športová konfigurácia sú určite dôležité faktory, no mňa zaujímal aj stav interiéru, správanie na ceste a potenciál motora. Začnem interiérom, ktorý bol v perfektnej kondícii. Znovu sa potvrdzuje, že ak sa človek správa k autu citlivo, ani 70-tisíc, zrejme prevažne mestských, kilometrov sa nemusí na interiéri takmer nijako podpísať. Táto Ibiza sa zvnútra tvári ako nová. Športový volant i sedadlá, veľký centrálny displej a bohatá výbava – to sú ďalšie tromfy auta, ktoré sa v bazáre asi príliš dlho neohreje. Škoda akurát, že tento kus nemá parkovacie senzory ani kameru.

Jazda je zážitkom

Aktuálnu generáciu SEATu Ibiza je skutočne radosť šoférovať. Ponúka ideálny posed za volantom, ak je v dobrom stave, auto je komunikatívne, pevné a dostatočne komfortné. Ak preferujete dynamickejší jazdný štýl, Ibiza sa nebude brániť, dokonca si myslím, že si jazdu užijete. Samozrejme, v rámci možností, ktoré v našom prípade ponúka litrový trojvalec TSI s výkonom 70 kW a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Nie je to výkonný motor, ale je úsporný a na bežné používanie úplne postačuje. Manuál má pomerne dlhé prevody, čo ešte trochu znižuje pocitovú silu motora, no aj vďaka prevodovke s presným radením sa môžete voziť pohodlne a so spotrebou benzínu na úrovni piatich litrov.

Bez problémov

Keďže ide o pomerne mladé jazdené auto, nenašiel som žiadne zásadné riziká či problémové miesta. Pozor si treba dať na karbonizáciu sacích ventilov, keďže ide o priamovstrekový motor, ktorý zrejme väčšinu času strávil v mestských podmienkach. Pri nájazde cez 100-tisíc kilometrov je dobré skontrolovať aj stav rozvodov.

 

Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny)
Predný brzdový kotúč 35 – 45
Súprava brzdových čeľustí 30
Tlmič pérovania – predná náprava 50 – 70
Ložisko kolesa – opravná súprava 40
Spojková súprava 160
Zotrvačník 300 – 400
Súprava rozvodového remeňa 70
Lambda sonda 30 – 50

Jazdenka: Hyundai Elantra 1,6i GLS Style – Risk je zisk?

SEAT Ibiza 1,0 TSI 5MP FR

Cena: nového vozidla / súčasná cena           15 560 / 12 499 €

Motor:

  • preplňovaný zážihový R3/12 V, zdvihový objem valcov  999 cm3, max. výkon 70 kW (95 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 175 Nm pri 2 000 – 3 500 ot.min-1, emisie CO2: 106 g/km

Jazdné výkony a spotreba:

  • 0-100 km/h za 10,9 s, vmax=182 km/h, spotreba WLTP/test 4,7/5,5 l/100 km.

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov