Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Seat Ateca 1,5 TSI 150 6MT Style – Bezbolestný kompromis

SEAT Ateca splní všetko, čo od auta očakávate, a nepotrebuje ani hybridnú technológiu.

Pri súčasných cenách nových áut si len málo ľudí môže dovoliť odškrtnúť všetky položky, ktoré mu konfigurátor pri vybranom modeli ponúkne. Väčšina si dvakrát premyslí, čo v aute potrebuje a čo je už zbytočné. Vždy sa teším, keď mám možnosť otestovať auto v takej verzii, ktorá aj mne osobne dáva najväčší zmysel. SEAT Ateca vo verzii Style je dokonalým príkladom.

Príjemné, stredne veľké koncernové SUV, ktoré sa dizajnovo vydarilo viac ako sesterský Karoq, ale to je môj subjektívny pohľad. Elegantná sivá grafitová metalíza, decentné oplastovanie blatníkov, full-LED svetlá a 17-palcové disky kolies. Osobne od SEAT-u nič viac nepotrebujem. Mimoriadne sa mi páči a aj mi veľmi sedí koncepcia interiéru. Niekto by možno povedal, že pôsobí už trochu konzervatívne, ale všetko je na svojom mieste a drvivú väčšinu funkcií ovládate už po pár dňoch aj poslepiačky. Navyše napríklad analógové budíky sú v Atece vyslovene pekné.

Výbava Style je síce druhý najnižší stupeň, no keď si priplatíte za vhodné balíky, ponúka takmer všetko, čo chcete a potrebujete. Slušný rad asistenčných systémov, bezkľúčové štartovanie, vyhrievanie volantu a sedadiel, automatickú klimatizáciu či dokonca bezdrôtovo fungujúce systémy Android Auto a Apple CarPlay. V testovanom aute mi chýbala azda iba parkovacia kamera. Aj voľbu motorizácie kvitujem. Benzínový štvorvalec 1,5 TSI je skvelý, ale radšej by som ho chcel s automatom, čo by ma stálo plus 2 320 eur. To je vlastne ten bezbolestný kompromis z nadpisu článku. A ešte je škoda, že pohon všetkých kolies je možný len v kombinácii s dvojlitrovým dieslom.

Väčšine ľudí však pohon predných kolies bohato postačuje, štvorkolku oželejú. Postačí im svetlá výška 176 milimetrov, aj s pohonom predných kolies zvládnu čo potrebujú Kombinovaná spotreba paliva na úrovni 6,5 l/100 km poteší určite každého. A cena testovaného auta? Len o dve stovky prekročila hranicu 28-tisíc eur. Vzhľadom na situáciu na trhu a tiež na to, čo všetko SEAT Ateca ponúka, musím povedať, že je to viac ako zaujímavá ponuka. Totálna voľba rozumu!

Stručne

Čo treba uznať

  • Vydarený dizajn.

Čo nám chýbalo

  • Parkovacia kamera.

Čo nás prekvapilo

  • Nízka spotreba paliva.
Seat Ateca 1,5 TSI 150 6MT Style

Cena (základ/test)                                          21 890/28 239 €

Záruka                                                           5 rokv alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 125 – 130 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,3 s, vmax = 202 km/h, spotreba WLTP/test 6,3 – 6,7/6,5 l/100 km.

 

SEAT Ateca 2,0 TDI 150k 4Drive – Hola Pedro!

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 2×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,25
  • Batožinový priestor: 510 dm3

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov