Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Citroën C3 Aircross PureTech 130 S&S EAT6 C-Series – Pohodlný elegán

Citroën C3 Aircross prešiel modernizáciou a v edícii C-Series pridáva aj slušnú dávku jedinečnosti.

Pojem facelift treba brať v prípade modelu C3 Aircross s malou rezervou, pretože so sebou priniesol iba kozmetické vylepšenia. Predná časť auta vrátane tvaru svetiel je však úplne nová. Mimochodom, vďaka modernizácii už mestský crossover využíva Full LED technológiu svietenia od základnej výbavy. Z dizajnového hľadiska si auto ponechalo všetky typické črty vrátane vyššej stavby karosérie a v prípade dobre zvolenej farebnej kombinácie aj istú svojskú hravosť. Testovaný kus v limitovanej edícii C-Series kombinoval sivú Platinum s červenými prvkami Regal Red. Strecha vo farbe karosérie a čierne lyžiny výborne podčiarkovali elegantný vzhľad celého auta.

 

Na dobré sa rýchlo zvyká

Do Citroënu C3 Aircross sa veľmi príjemne nastupuje. Nielen vďaka vyššiemu posedu, ale aj vďaka sedadlám bez výrazného bočného vedenia, pripomínajúcim obývačkové kreslá. Škoda len, že výrobca nemyslel na prekrytie prahov, to mi trochu chýbalo. V interiéri vplyv modernizácie prakticky nepocítite, všetko ostalo na svojom mieste. Kvitujem výborný výhľad z auta, polohovateľnú lakťovú opierku, ale najmä priestrannosť a praktickosť. Cítiť, že C3 Aircross má korene v segmente MPV. K dispozícii je už od základu množstvo bezpečnostných a komfortných prvkov výbavy, pričom limitovaná edícia C-Series vychádza z výbavy Feel Pack.

Doplnená je o automatickú klimatizáciu, vyhrievané predné sedadlá či originálne viacfarebné čalúnenie. Chýba akurát parkovacia kamera a predné senzory. Kameru osobne až tak nepotrebujem, ale predné senzory by som chcel mať. Na zadných sedadlách majú pasažieri dostatok miesta vo všetkých smeroch, nebojím sa povedať, že Citroën v tomto patrí k najlepším v segmente. Kufor má objem slušných 410 dm3 a chválim, že zadná lavica môže byť za príplatok 250 eur posuvná. Nerozumiem len, prečo sa za ňu nedá priplatiť vo všetkých výbavách.

 

Dáva o sebe vedieť

 Záujemcovia o toto auto si môžu vyberať spomedzi dvojice benzínových a dvojice naftových motorov. K dispozícii je manuálna aj automatická prevodovka. V testovanom aute pod kapotou pracoval dobre známy 1,2-litrový benzínový trojvalec s výkonom 130 koní, čo je vlastne najsilnejší motor v ponuke. V spolupráci so 6-stupňovým planétovým automatom dáva crossoveru slušnú dynamiku a dostatočný ťah. Oproti litrovým trojvalcom konkurenčných značiek má tento trojvalec lepší záber v nízkych otáčkach, no v kombinácii s automatom aj trochu vyššiu spotrebu.

Ja som jazdil za kombinovaných 6,6 litra, ale na diaľnici i v meste prekročíte sedem litrov. Na ceste je C3 Aircross typický Citroën s mäkkým, hojdavým prejavom, ktorý síce neponúka ostré reakcie a športový prejav, ale odmení sa jednoduchosťou a komfortom. Za cenu len o máličko vyššiu ako 20-tisíc eur ide o veľmi slušnú ponuku.

Multitest: Citroën C3 – Duel francúzskych súrodencov

Čo treba uznať

  • Priestranné a pohodlné auto.

Čo nám chýbalo

  • Predné parkovacie senzory.

Čo nás prekvapilo

  • Full LED svetlá od základnej výbavy.

Citroën C3 Aircross PureTech 130 S&S EAT6 C-Series

Cena (základ/test) 17 690/20 690 €

Záruka 4 roky alebo 160 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3 , max. výkon 96 kW (130k) pri 5 500 ot.min-1 , max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2  139 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,1 s, vmax=195 km/h, spotreba WLTP/test 6,1 – 6,2/6,6 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 7
  • Batožinový priestor: 410 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov