Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai Kona Electric – V mene aerodynamiky

Hyundai Kona Electric po modernizácii dostal celistvú prednú časť, ktorá ho výrazne odlišuje od konkurencie.

Dizajn Kony bol od počiatku jedinečný. A v prípade elektrickej verzie je teraz ešte viac svojský a moderný. Najmä vďaka veľkému prednému nárazníku. Ten absentuje akúkoľvek atrapu masky chladiča a čnie v ňom pomerne veľký asymetricky umiestnený otvor na nabíjanie. Teraz sa Kona ešte môže navyše pochváliť rozmernejšími prednými svetlometmi so štandardne dodávanou LED technológiou. Kona poskytuje vo vnútri veľmi slušný priestor, pri normálnych nárokoch budete spokojní a vôbec sa nebudete musieť obmedzovať. Dokonca si budete pochvaľovať aj odkladacie priestory. Výčitku by som mal akurát ku kvalite plastov, keďže sú tvrdé aj na vysoko exponovaných miestach a niektoré majú aj ostrejšie hrany. Pre elektromobily je príznačné, že samotná základná výbava je často zbytočne vysoká. Po novom nižší stupeň výbavy už od základu prináša také prvky, ako sú elektricky ovládané predné sedadlá, veľkú obrazovku infotainmentu či audiosystém Krell… Je otázne, či nebolo dostatok takých zákazníkov, ktorí by aspoň pri slabšej verzii Kony, ktorú aj my testujeme oželeli výbavu a na oplátku by dostali lacnejšie auto. Koniec-koncov ide o model, ktorý aktuálne predstavuje vstupnú bránu do sveta e-pohonu.

Po prvých momentoch za volantom som ostal úplne odrovnaný, a to v dobrom. Vďaka slušnej porcii krútiaceho momentu sa naozaj aj slabšej verzii Kony chce jazdiť dynamicky. Podvedome som sa chvíľu mylne domnieval, že sedlám silnejšiu z dvoch dostupných verzií pohonu s dlhším dojazdom. Až pohľad na dojazd pri plnom nabití (papierovo 306 km) po prvých minútach opojenia prezradil skutočný výkon sústavy. Keď sa vám náhodou nechce pravidelne akcelerovať, tak v režime Eko alebo Eko+ vás odmení slušným dojazdom a minimálnou spotrebou elektriny. Pri využívaní zásad efektívnej jazdy v letnom meste sa mi podarilo odjazdiť skutočne slušné parametre, dokonca nad rámec papierových hodnôt. Najsilnejší stupeň spomaľovania musíte po naštartovaní nastaviť vždy manuálne, ale miernejšie stupne rekuperácie sa menia automaticky pri navolení módu, ale samozrejme manuálne nastavenie pádielkami pod volantom ostáva naďalej v hre.

Stručne

Čo treba uznať

  • Slušná porcia krútiaceho momentu.

Čo nám chýbalo

  • Mäkké plasty na exponovaných miestach.

Čo nás prekvapilo

  • Elektricky nastaviteľné sedadlá vždy v základe.

 

Hyundai Kona N Line+ je súťaživý typ

Hyundai Kona Electric 39,2 kWh

Cena (základ/test)                                          33 990 /34 590  €

Záruka                                                           5 rokov bez obmedzenia km. Záruka na batériu  8 rokov alebo 160 000.

Motor:

synchrónny elektromotor,  max. výkon 100 kW (136 k) pri n.ú. ot.min-1., max. krútiaci moment 395Nm pri n. ú. ot.min-1. Emisie CO2 0 g/km.

 Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 9,9 s, vmax= 155 km/h, spotreba WLTP/test  14,3/10,8 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,25

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov