Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Jaguar i-Pace – Keď sa výborné zlepšuje

Jaguar i-Pace. Ticho dokáže byť nielen upokojujúce, ale aj vzrušujúce a zábavné.

Model i-Pace trafil do čierneho. Po prvé pretože  nevyzerá ako zo sci-fi filmu. Jaguar pochopil, že hoci elektromobily znamenajú budúcnosť, nemusia vyzerať ako z budúcnosti. Po druhé pretože i-Pace je akýsi kupé-crossover a tie aktuálne vo veľkom fičia. Pritom však vyzerá predsa trochu inak ako bežné kupé-SUV či kupé-crossovery. Vyzerá naozaj fantasticky. Ani sa nečudujem, že pri vlaňajšej modernizácii dizajn vôbec neriešili. Zmenili iba kolesá, pribudli nové farby, vrátane testovanej tmavomodrej. Vo vnútri zmeny tiež nezbadáte – aspoň nie okom. Stačí však oživiť auto a zistíte, že informačno-zábavný systém má nové menu, ktoré je graficky krajšie. Navyše, systém by mal fungovať stabilnejšie a spoľahlivejšie. Ďalšou zmenou je, že auto má zabudovanú eSIM kartu s podporou 4G siete. Auto je tak schopné si sťahovať aktualizácie navigačného systému. Do sériovej výbavy výrobca zaradil aj 360-stupňový kamerový systém pre parkovanie a manévrovanie. Testovaný model mal navyše systém ClearSight – elektronické vnútorné zrkadlo s kamerou v strešnej anténe. Jaguar výrazne vylepšil aj reakcie parkovacích senzorov a cúvacej kamery.

Voda na mlyn

Na pohon slúžia dva elektromotory, oba majú 147 kW (200 k), resp. 348 Nm. Jeden poháňa prednú, druhý zasa zadnú nápravu. Celkové výkonové parametre dostaneme jednoduchým spočítaním výkonu, resp. krútiaku. 294 kW (400 k), resp. 696 Nm sú ohromujúce údaje samy osebe. Ibaže sú elektrické. Jaguar i-Pace tak totálne redefinuje reakcie na plyn. Nielenže reaguje okamžite, ale máte pod sebou asfalt trhajúci výkon. Aby ste lepšie pochopili, o čom rozprávam, tak na to pôjdem s okľukou.

Akoby ste na lopatky malého vodného kolesa vyliali vedro vody.

Elektrina je abstraktná vec, napriek tomu, že kope, nevieme ju chytiť, nevidíme ju, nevieme ju odvážiť. Preto ju s radosťou prirovnávam k mechanike, ktorú si každý z nás vie predstaviť a pochopiť. V tomto duchu by som reakcie motora opísal, ako keď slabý prúd vodného toku pomaly roztáča lopatky kolesa a vy do toho v momente, keď zošliapnete plyn, vylejete na lopatky kolesa obrovské vedro vody. Viete si predstaviť, čo to urobí s kolesom? To isté sa stane s Jaguarom i-Pace, okamžite vystrelí dopredu. Navyše, to vedro je bezodné, pretože elektromotory energicky zrýchľujú až po dosiahnutie maximálnej rýchlosti. Skrátka ničím neotupené a energické reakcie v každej situácii. K tomu si pripočítajte vynikajúci grip kolies, výborne vyladený podvozok, ideálne rozloženie hmotnosti a musí vám byť jasné, že i-Pace jazdí výborne.

Chválim tiež dobre zosúladený prechod z elektrického na mechanické brzdenie. Akumulátor s kapacitou 90 kWh poskytuje teoretický dojazd 470 – 415 km. Ja som v zimných podmienkach (pri teplotách mierne nad nulou) mával dojazd 330 – 370 km. Dôležitou zmenou je, že vstavané nabíjacie zariadenie má namiesto pôvodných 7 kW výkon 11. Nabíjanie na domácom wallboxe tak skrátite z 8,6 na 12,5 hodiny. Na verejnej nabíjacej stanici s jednosmerným prúdom auto naďalej akceptuje 100 kW. V takom prípade vám nabitie bude trvať zhruba 3,5 hodiny.

Land Rover Defender First Edition – Národný poklad

Stručne

Čo treba uznať

  • Brutálne reakcie elektromotorov.

Čo nám chýbalo

  • Doprial by som si športové sedadlá.

Čo nás prekvapilo

  • Výborný podvozok.

Jaguar i-Pace EV400 AWD SE

Cena (základ/test)                                          78 975/93 414 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

                                                                       8 rokov alebo 160 000 km na akumulátor

Motor

  • 2× synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 2× 147 kW (2× 200 k), spolu 294 kW (400 k), max. krútiaci moment 2× 348 Nm, spolu 696 Nm. Emisie CO2 0 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 4,8 s, vmax=200 km/h, spotreba vo WLTP/test 22,0 – 24,8/25,7 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor 

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10
  • Batožinový priestor: 505 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov