Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Peugeot 308 oficiálne, nafta ostáva v hre

Peugeot po sérii únikov fotografii konečne ukázal novú 308 v celej svojej kráse.

Nový Peugeot 308 vyzerá odvážne. Môže za to veľký maska chladiča a veľké svetlá so zvislými „tesákmi“, ktoré už poznáme z iných modelov. Vzadu naopak nájdeme úzke, tmavé lampy s moderným podpisom, spojené čiernym pásikom. Celé sa to rozhodne môže páčiť, aj keď nie je ťažké nadobudnúť dojem, že predná strana v určitých uhloch stráca proporcie k zvyšku tela karosérie. Je však možné, že ide iba o grafickú záležitosť. Veľa pravdepodobne tiež závisí od laku, ktorý môže úplne zmeniť vnímanie jednotlivých línií a uhlov.

Paleta farieb nebude príliš pestrá, skôr postačujúca na to, aby si každý mohol nájsť niečo pre seba. Peugeot predstavuje olivínovú zelenú (na obrázku), bielu Bianca, sivú Cumulus, čiernu Nera, perleťovú bielu, modrú Vertigo a červenú Elixír. Uvidíme, čo príde paleta farieb časom.

Stojí za zmienku, že nová generácia je väčšia ako jej predchodca.  Dĺžka 4 367 mm, šírka 1 859 mm a výška 1 441 mm je teda dlhšia, širšia a nižšia ako predtým. Samotný rázvor sa zväčšil až o 5,5 cm, čo by sa malo citeľne pretaviť do priestoru pre cestujúcich na zadných sedadlách. Je zaujímavé, že kufor sa mierne zmenšil – teraz má objem 412 litrov, v hybridnej verzii iba 361. Tí, ktorí potrebujú viac miesta sa čoskoro dočkajú kombi.

Interiér je nielen priestrannejší, ale aj modernejší a vyznačuje sa lepšími povrchovými úpravami, vylepšenou ergonómiou a citeľne väčšou praktickosťou.

Francúzi sa nakoniec postarali o dostatočný počet odkladacích priestorov a na uľahčenie každodennej prevádzky vozidla nechali množstvo fyzických tlačidiel. Hlavnú rolu však stále zohráva malý, hranatý volant a vysoko umiestnené budíky, ktoré v bohatších verziách budú trojrozmerné. Podporu multimédií na seba preberá 10-palcová obrazovka.

Veľa sa deje aj v motorovej palete, ktorú otvára známy, trojvalec 1,2 PureTech s výkonmi od 110 do 130 koní. V ponuke budú tiež 2 plug-in hybridy známe už z iných modelov koncernu – na výber je verzia s 180 alebo 225 koňmi. V obidvoch prípadoch je štandardom 12,4 kWh batéria, ktorá by mala na jedno nabitie poskytnúť dojazd až 60 km.

Peugeot 3008 HYbrid4 – Strážte si sánku!

Za zmienku stojí, že Peugeot stále trvá na výrobe naftových motorov, čo môže byť pre zákazníkov, ktorí majú radi tento typ pohonu, veľkou výhodou. Je pravda, že 1,5 BlueHDi 130 k nie je rýchlostný drak, ale na každodenné použitie postačuje.

Zdroj: Peugeot

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov