Dacia Duster TechRoad: Vyčačkane praktická
Ak odhodíte predsudky a poobzeráte sa po malom SUV schopnom zdolať aj stredne ťažký terén, musíte medzi kandidátmi (veľa ich nebude) naraziť na Daciu Duster. Teraz je v ponuke vo výbave TechRoad, ktorá prináša niektoré prvky pre túto značku možno až nečakané. Avšak triezvy pohľad na vec pripomenie, že Dacia je pod krídlami Renaultu už 20 rokov a za ten čas dozrela.
Stále Duster
Keby som si kupoval Dustera ja, určite beriem štvorkolku, pretože toto auto zvládne v teréne naozaj veľa a v mojich očiach je stále veľmi dobrý pracant. Vzhľadom na veľkosť auta poteší aj slušné zaťaženie prevyšujúce 500 kg, pri prevádzkovej hmotnosti menej ako 1 400 kg. Pohon všetkých kolies pochádza od alienčného Nissanu a pracuje spoľahlivo.
Prvotným predpokladom priechodnosti terénom však stále ostávajú pneumatiky, takže testovaná verzia na efektných sedemnástkach bola určená na spevnené cesty. Pohon ponúka možnosti pohonu predných kolies, automatického pripájania zadnej nápravy alebo uzamknutie pohonu všetkých kolies. Režimy volíte otočným ovládačom medzi prednými sedadlami, nechýba ani asistent zjazdu z kopca. Informácie o náklone dokonca zobrazuje displej na palubnej doske. Vzhľadom na schopnosti Dustera je priam povinnosťou mať rezervné koleso a nie lepiacu sadu.
Dacia Duster vo výbave TechRoad je imidžovým SUV za slušné peniaze.
Imidž nie je nanič
Druhá generácia Dustera vyzerá dobre a v testovanej výbave TechRoad ešte lepšie. Efektné disky kolies, zopár červených intarzií a matné chrániče nábehových hrán či strešné lyžiny robia vzhľad príťažlivým. Majte na pamäti cenovku vozidla a následne si priznáte, že vlastne vám nič nechýba. Možno len drobnosti. Prínosom by boli aj výkonnejšie svetlomety. Inak tu máme automatickú klímu, kamery dookola vozidla, dotykový displej s navigáciou, bluetooth, blind spot asistent, elektrické všetky okná a pod.
Pre pokojných
Vznetový agregát s výkonom 85 kW (115 k) a 260 Nm krútiaceho momentu v spojení s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou bude vyhovovať pokojnejším vodičom uprednostňujúcim plynulú jazdu a priateľskú spotrebu. Krátke prvé dva prevody sú navyše výhodou v teréne, dlhší šiesty prevod znamená slušné cestovné prostredie aj pri rýchlostiach nad 100 km/h. Odmenou je vynikajúca spotreba, ja som jazdil za 5,2 l/100 km. Mimochodom, v súčasnosti si Duster s automatickou prevodovkou nekúpite.
Čo treba uznať
- TechRoad hrá aj na emotívnu strunu.
Čo nám chýbalo
- Lepšie svetlá.
Čo nás prekvapilo
- Že aj za Dusterom sa ľudia otočia.
Dacia Duster TechRoad Blue dCi 115 4×4
Cena:
- základ/test 9 990/ 19 759 €
Parametre:
- vznetový preplňovaný R4/16V, 1 461 cm3, 85 kW (115 k) pri 3 750 ot/min, 260 Nm pri 2 000 ot/min, 0-100 km/h za 10,5 s, Vmax=179 km/h, spotreba výrobca/test 4,7/5,2 l/100 km, emisie CO2 123 g/km.
Autor: Martin Pavlík
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov