Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Lexus ES – Konečne aj na Slovensku!

Od októbra minulého roku je už aj na Slovensku možné kúpiť luxusný inovatívny sedan Lexus ES. Druhý najpredávanejší model japonskej divízie patriacej pod značku Toyota bol doteraz dostupný len na ázijskom a americkom trhu.

Odvážne provokatívny a vzrušujúci nový model Lexus ES 300h, ktorý sa vyrába od roku 1989, radikálne mení všetky predstavy o súčasných luxusných sedanoch. Ťaží z novej dizajnovej filozofie značky Lexus, je nižší, širší a aerodynamicky uhladenejší. Na prvý pohľad jeho silueta pripomína športové kupé.

V jeho interiéri však nájdete neskutočný priestor, vycibrenosť a pohodlie typické skôr pre segment „vlajkových“ sedanov. Dynamickú siluetu vozidla dotvárajú mohutné 19″ disky z ľahkej zliatiny. Atraktívny vzhľad predku zvýrazňujú trojité LED svetlomety elegantne zladené s tradičnou „vretenovitou“ maskou chladiča.

Prečítajte si aj: Futuristický Lexus LF-1 Limitless otvoril novú kapitolu

Podvozková platforma modelu ES 300h je navrhnutá tak, aby eliminovala prenos hluku do interiéru a zvyšovala maximálny pôžitok z jazdy. Zároveň si budete vďaka najmodernejšiemu hybridnému pohonu užívať nielen nízku spotrebu, ale zároveň aj špičkovú dynamiku.

Prečítajte si aj: Lexus LFA – klenot pre zberateľov

Siedma generácia modlu Lexus ES zamierila aj do strednej Európy, kde má nahradiť dosluhujúci model vyššej strednej triedy GS. V podstate je to hodená rukavica pre moderných manažérov, ktorí si potrpia na kvalitu a prvotriedne spracovanie. Nový Lexus ES je vážnou konkurenciou pre Audi 6 alebo Mercedes triedy E.

Cena najlacnejšej verzie ES 300h Elegance začína na čiastke 49.900 eur, za najdrahší model F Sport Top si musíte ešte priplatiť ďalších 14.500 eur. V uvedenom cenovom intervale sa nachádzajú ešte modely ES 300h Prestiege (55.900 eur), ES 300h Prestiege Top (59.400 eur), ES 300h Luxury (66.900 eur) a ES F Sport (56.900 eur).

Mimochodom, Lexus je výrobcom prvého sériovo vyrábaného automobilu v histórii, v ktorom klasické bočné zrkadlá nahradili kamery. Na domáci trh nedávno uviedol sedan ES, ktorý je touto technológiou  vybavený. Jošihiro Sawa, prezident spoločnosti Lexus International povedal, že v súčasnosti posudzujú právnu situáciu a dopyt po takomto riešení aj na iných trhoch.

Prečítajte si aj: Lexus na čele rebríčka spoľahlivosti J.D. Power

Otázka však nie je ani tak o tom, či by takéto riešenie privítali zákazníci. Problémom je legislatíva, ktorá vyžaduje, aby mali autá klasické zrkadlá. Situácia sa však môže onedlho zmeniť. Prvou krajinou, ktorá povolila používanie kamier namiesto zrkadiel, je teda práve Japonsko. Analytici predpokladajú, že ďalším regiónom, ktorý používanie novej technológie schváli, bude Európska únia.

Zadné svetlomety neskrývajú odkaz na písmeno L, ktoré je pre modely Lexusu charakteristické a preplieta sa ďalšími dizajnovými prvkami vrátane palubnej dosky. Vretenovitá maska chladiča zostáva charakteristickým prvkom aj v prípade čerstvej generácie. Ak sa rozhodne pre verziu Luxury, tak môžete počítať aj lesklými lamelami, ktoré zdôrazňujú dravosť nového vozidla.

Prečítajte si aj: Lexus UX – fešák do mesta

Na palubnej doske dominuje „head-up“ displej, ktorý patrí k najväčším, aký môžeme v dnešných vozidlách nájsť, pričom samostatnou kapitolou je volant v drevenom obložení. Novinky sa odohrali aj pod kapotou. Lexus ES siedmej generácie sedí na novej platforme GA-K, ktorej súčasťou je aj úplne nová generácia hybridného systému.

Prečítajte si aj: Príde Lexus LC o strechu?

Okrem hybridného motoru je k dispozícii aj spaľovací agregát. V druhom prípade sa pod kapotou nachádza štvorvalec s objemom 2,5 litra a výkonom 131 kW. Pripočítajte k tomu 88 kW elektromotoru, ktorému dodávajú výkon niklo-metalhydridové akumulátory.

Prečítajte si aj: Poriadne ostrý Lexus UX

Vzhľadom k tomu, že japonskí inžinieri dokázali zmenšiť veľkosť batérie, po novom sa nachádza pod zadnými sedadlami. Takže by ste ju márne hľadali pod batožinovým priestorom, vďaka čomu získal väčší objem. Výkon celej sústavy dosahuje na 160 kW, pričom priemerná spotreba nepresiahne 6 litrov na 100 km.

Prečítajte si aj: Lexus LS 500h: Vlajkonosič značky


Technické údaje – Lexus ES 300h

Pohon: Benzínový motor 2 487 cm3, radový štvorvalec, DUAL–VVTi, 178 k/221 Nm Elektromotor 120 k (202 Nm)
Prevodovka: E-CVT (elektronicky riadená prevodovka s plynule meniteľným prevodom)
Systémový výkon: 218 k
Zrýchlenie: 0 – 100 km/h (8,7 s)
Kombinovaná spotreba: 4,7 l/100 km
Kombinované emisie CO2: 106 g/km
Pneumatiky: 215/55 R17 disky 17″ disky z ľahkej zliatiny
Rozmery: Dĺžka (4975 mm), šírka so sklopenými zrkadlami (1865 mm), výška (1445 mm) a rázvor (2870 mm)

-jj- a -pl-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov