Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Ford Fiesta: Plný modernej techniky

Ford Fiesta je jedným z tých áut, na ktoré sa vždy teším. Okrem výborných jazdných vlastností vždy ponúkne aj technické finesy.

Nová Fiesta (siedma generácia!) prevzala všetky pozitíva predchodcov a ďalej ich rozvíja. Ide napr. o podvozok, vavrínmi ovenčené motory, ergonómiu, kvalitu spracovania. To všetko vyúsťuje do pocitu istoty (stabilita, výkon, riadenie) vodiča, zábavnosti jazdy a komfortu posádky. Súčasná generácia Fiesty však môže disponovať neuveriteľne bohatou výbavou. Presvedčili sme sa počas testu.

Výbavy na rozdávanie

Testovaný exemplár mal mnoho užitočných a vyspelých technických prvkov. Poďme postupne: bezkľúčové odomykanie a štartovanie tlačidlom, obvodový alarm, výsuvný chránič hrany dverí i dvojité dno batožinového priestoru. Z komfortných funkcií nechýbali elektricky ovládané okná vpredu i vzadu s možnosťou spoločného otvárania a zatvárania, automatická klimatizácia a samozrejme tempomat. Vyslovene luxusným prvkom bola panoramatická presklená strecha s elektrickým ovládaním. Ocenil som tiež systém BLIS, ktorý upozorňuje na objekt v mŕtvom uhle vonkajších zrkadiel a tiež na blížiace sa vozidlo zboku pri opúšťaní parkovacieho miesta. Funguje dobre a spolu s cúvacou kamerou a snímačmi je manévrovanie v obmedzených priestoroch hračkou. Pre Fiestu je k dispozícii aj aktívny automatický parkovací asistent na pozdĺžne i priečne zaparkovanie vozidla s asistentom výjazdu z pozdĺžne zaparkovaného auta. Ocenia to nielen dámy!

 

Zaujímavé súpravy

Naša Fiesta bola vybavená tiež súpravou Winter 2 s elektricky vyhrievanými prednými sedadlami, volantom, čelným sklom i dýzami ostrekovača. Súprava City 2 obsahoval už spomínaný aktívny parkovací asistent. Dizajn 1 je súprava výbavy so 17“ zliatinovými diskami kolies, tmavými sklami zadných okien, pneumatikami 205/45 a ozdobnými krytmi prahov predných dverí. Samostatnú kapitolu tvorí navigácia a prémiový audiosystém B&O Play. 10 reproduktorov vrátane subwoofera vytvorí naozaj skvelý zvuk. Pochopiteľne, nechýba vyspelá konektivita, hlasové ovládanie, núdzové volanie ani príjem digitálneho vysielania DAB. Všetko zastrešuje 8“ farebný dotykový displej. Veru, je čo ovládať! Nemal som s tým však problémy, čo chválim, nie vždy to tak je.

Vyzretý produkt

Ak uvážime, že naša Fiesta mala 6-stupňovú automatickú prevodovku, ťažko hľadať, čím kompaktné, väčšinou v meste používané auto, ešte doplniť. S radosťou plnila to, čo sme od nej v ktoromkoľvek režime očakávali. Pokojne si ju viem predstaviť aj bez mnohých prvkov výbavy a stále na vynikajúcej úrovni. Veď výborný základ je výborný základ!

STRUČNE: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

Čo treba uznať: Zrelé vozidlo patrí vo svojej triede k špičke.

Čo nám chýbalo: Vzhľadom na veľkosť vôbec nič.

Čo nás prekvapilo: Cena nie je práve nízka.

Cena: základ/test: 15 240/24 880 €

Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km

Technické údaje: Motor: prepĺňaný, zážihový, R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 73,5 kW (100 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 170 Nm pri 1 400 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 118 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 12,2 s, vmax = 180 km/h, spotreba výrobca/test 5,2/6,7 l/100 km.

Text: Dalibor Klíma foto: Peter Varga

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov