Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škodu Karoq : Na všedné dni

Škodu Karoq sme pred časom na test mali v maximálnej výbave a teraz prišiel na rad model pre bežného našinca.

Hneď na úvod musím povedať, že základná výbava už v autách s okrídleným šípom neznamená nutné minimum. Po prvom nasadnutí v prípade modelu Karoq musím uznať, že verzia Ambition veľmi dobre kopíruje aktuálne preferencie štandardne náročného našinca. Počas týždenného súžitia s autom mi z pohľadu výbavy nič nechýbalo. Naopak, niektoré prvky ma vzhľadom na to, že som otec rodiny, milo prekvapili. Len málo konkurentov sa napríklad môže pochváliť takouto konektorovou výbavou pre cestujúcich na zadných sedadlách. Zásuvky (vrátane tej na 230 V) sú navyše umiestnené tak, že ich môžu využívať aj cestujúci vpredu.

Predné sedadlá sú výškovo nastaviteľné a sú vybavené aj nastaviteľnou bedrovou opierkou.  Pohodlne sa sedí aj vzadu, štandardné postavy majú dosť miesta na nohy aj hlavu. Tradične výborne je na tom Karoq aj z pohľadu odkladacích priečinkov v kabíne aj batožinovom priestore. Pri prevoze ušpinených topánok som napríklad ocenil nápad s obojstranným kobercom v kufri. Pri hodnotení každodenného komfortného používania auta teda Karoq splnil to, čo som od neho očakával.

Pod prednou kapotou sme mali štvorvalcový turbodiesel s objemom 1,6 litra a maximálnym výkonom 85 kW (115 k). Motor spolupracoval so šesťstupňovým manuálom. Motor a prevodovka sú zladené s dôrazom na pohodlnú a úspornú jazdu. Na štandardných rýchlostných limitoch motor pracuje v optimálnych otáčkach, pri diaľničnom tempe na šiestom prevodovom stupni točí približne  2 100 otáčok, vysokej spotreby a hluku sa teda obávať netreba. Napriek tomu, zvlášť ak by som s autom jazdil hlavne v meste, by som sa v rozpočte snažil nájsť 2 000 eur na automat.

Kúpil by som si Karoq v základnej výbave? Určite áno. Aj v tejto verzii by som totiž dostal tradičné benefity značky. Priestranný, kvalitne vypracovaný a prehľadný interiér, rozumne veľký batožinový priestor a akurátnu výbavu. A ak by som po niečom predsa len zatúžil, možnosť doplnenia výbavy zo zostavy príplatkov by mi na to dala dostatok alternatív.

STRUČNE: Škoda Karoq 1,6 TDI Ambition

Čo treba uznať: Auto pre každý deň.

Čo nám chýbalo: Automatická prevodovka.

Čo nás prekvapilo: Rozumná spotreba.

Cena: základ/test 20 130 €/23 320 €

Záruka: 5 rokov/100 000 km

Technické údaje: Motor: preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 85 kW (115 k) pri  3 250 – 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 200 ot.min-1. Emisie CO2 117 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 10,9 s, Vmax = 188 km/h, spotreba výrobca/test 4,4/5,4 l/100 km.

Text: Peter Lacena, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov