Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW M550d xDrive

Stručne:

Čo treba uznať: M550d je úžasný hltač kilometrov.

Čo nám chýbalo: Hádam len nejaký zvuk z výfukov.

Čo nás prekvapilo: S autom sa dá jazdiť naozaj úsporne.

Cena: základ/test: 88 250/113 381 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia km

   

   

   

   

BMW výkon svojich naftových motorov nenaháňa objemom či počtom valcov, ale turbodúchadlami. Nový model M550d poháňa radový trojlitrový šesťvalec, avšak až so štvornásobným prepĺňaním a výkonom 294 kW (400 k)! Logika zapojenia jednotlivých turbín je pritom taká zložitá, až sa mi pri pohľade na schému zavaril mozog. Aj tak nie je dôležité, ako to funguje, ale výsledok. A ten je doslova dychberúci. Motor sa citeľne preberá už pod hranicou 1 400 otáčok, pričom za 1 700 vás zatlačí do pohodlného kresla takou silou, až zalapáte po dychu. Nasleduje šprint ručičky cez otáčkomer, zatiaľ čo vy čakáte na preradenie. A tu prichádza ďalší triumf tohto motora: s ľahkosťou sa vytáča až k hranici 5 000 otáčok! To je na „lucifera“ nevídané. Potom prevodovka bleskurýchle zaradí ďalší a ďalší stupeň a vy šprintujete k rýchlosti 200 km/h, ani neviete ako. BMW M550d totiž vôbec nevyzerá, že by sa namáhalo. Pri šprinte z nuly dokáže vďaka krútiacemu momentu 760 Nm zahrabať všetkými kolesami a na stovke ste už za 4,4 sekundy! Auto pritom nie je len o sile. Dokáže aj naozaj parádne jazdiť. Pohon xDrive s výraznou preferenciou zadnej nápravy prepožičiava autu neutrálne jazdné vlastnosti až do momentu, keď sa ťažký predok v dosť absurdných rýchlostiach začne pomaly tlačiť von. Na mokrom asfalte však s autom nie je problém driftovať. To je síce vzhľadom na charakter auta, čoby diaľničného rýchlika, dosť absurdný a irelevantný poznatok, avšak slúži mu ku cti. Pritom táto „päťka“ je ozaj famózny cruiser. Vďaka všetkému tomu výkonu môžete jazdiť úplne bez starostí. Predbiehacie manévre sú doslova malina. Pri pohodovom tempe, keď štvorica turbodúchadiel oddychuje, je možné jazdiť aj za niečo cez 6 litrov na 100 km! Bežne potom za niečo cez sedem. Neuveriteľné! Rovnako úžasný je podvozok, ktorý v komfortnom režime napriek obrím 20-palcovým kolesám s runflat pneumatikami predvádza dokonale džentlmenskú jazdu. Vďaka pririaďovaniu zadnej nápravy však nikdy nestráca agilitu. Výborne odhlučnená kabína s nekonečnou výbavou a komfortnými sedadlami znamená, že v tomto aute by ste mohli cestovať rýchlosťou vyše 200 km/h aj na druhý koniec sveta a vystúpili by ste čerství ako rybička.

   

   

   

   

   

   

Tabuľka:

Motor: vznetový 4x preplňovaný R6/24V, zdvihový objem valcov 2 993 cm3, max. výkon 294 kW (400 k) pri 4 000 – 4 400, max. krútiaci moment 760 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 159 g/km.

Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 4,4 s, vmax= 250 km/h, spotreba výrobca/test 6,1/6,5 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov