Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Dobrá práca

Nová generácia modelu i30 kombi posunula Hyundai na úroveň renomovanej konkurencie.

Telegraficky:

Čo treba uznať

Hyundai i30 kombi je autom na každý deň.

Čo nám chýbalo

Zadní cestujúci by isto privítali sklopnú opierku na ruku.

Čo nás prekvapilo

Toto auto vie úsporne jazdiť nielen v laboratóriu.

 

Vydarený dizajn dobre maskuje rozmery auta. Hyundai i30 kombi je teda nielen praktické ale aj pekné auto.

 

Na predných sedadlách sa sedí pohodlne. Vhod príde možnosť výškového nastavenia aj praktická posuvná opierka na ruku s úložným boxom.
K výbave Comfort patrí klasické rádio.

 

Cestujúci majú k dispozícii solídnu ponuku konektorov.

 

 

Batožinový priestor s objemom 602 dm3 je dobre prístupný. Pri nakladaní väčších a ťažkých predmoetov oceníte nízku nakladaciu hranu.

 

Pod dnom sa nachádza vyberateľná vanička. Je umytie teda bude hračkou.

 

Pri parkovaní vám pomôžu zabudované snímače.

 

K autu si môžete objednať aj takéto pekné disky.

 

Pod lupou:

Pekné aj praktické

Veľká prepravná kapacita sa negatívne neprejavila v dizajne auta, vďaka čomu je pre mňa Hyundai i30 kombi jedno z najkrajších kompaktných kombi na trhu. Navyše, je len málo súčasných automobilov s týmto druhom karosérie, z ktorých vidím šikmo dozadu. S každým testovacím autom absolvujem jednu konkrétnu križovatku a testovací model mi spoza volantu umožnil mať dobrý výhľad bez toho, aby som na sedadle musel cvičiť. Kabína poskytuje solídnu priestorovú ponuku. Pohodlie na predných sedadlách zodpovedá štandardu v triede, na zadných je dosť miesta nielen na kolená a chodidlá, ale aj na hlavu. A to aj napriek tomu, že karoséria je strihnutá skôr športovo než prakticky.

Rozumná voľba

Na test sme tentoraz nedostali model preplnený výbavou, ako to býva zvykom. Klimatizáciu sme mali iba mechanickú, namiesto navigácie s dotykovým displejom klasické rádio. Auto sa však dokáže spojiť s mobilným telefónom, a tak som na cestách využíval navigáciu, ktorú mám uloženú v smartfóne. Aj v druhej najnižšej výbave (Comfort) je k dispozícii napríklad aj vodenie vozidla v jazdných pruhoch, systémy autonómneho brzdenia a sledovania únavy vodiča, automatické prepínanie stretávacích a diaľkových reflektorov či tempomat. Samozrejme, vieme si predstaviť aj bohatší balík sériového vybavenia, no z pohľadu potrieb bežného našinca hodnotím zvolenú zostavu ako dobrú voľbu. Pri pohľade do cenníka ma potešilo, že popri klasickej manuálnej šesťstupňovej prevodovke automobilka za rozumný doplatok pre tento motor ponúka aj sedemstupňový dvojspojkový automat DCT.

Pohodlne a úsporne

Rodinné autá vybavené dieselovým motorom sú predurčené na hltanie dlhých kilometrov. A aby ste sa počas cestovania cítili komfortne, potrebujete dobre, skôr mäkšie nastavený podvozok a kvalitné utlmenie hluku prenikajúceho do kabíny. Obidva tieto predpoklady testovaný model spĺňal. Podvozok na jednej strane dokázal filtrovať aj naše veľmi rozbité cesty v centre mesta a na druhej mi umožnil užiť si zákruty na okresných cestách. Nakláňanie sa pri vyhýbacom manévri, či potrebe náhleho preradenia sa do vedľajšieho jazdného pruhu auto nerozhádzalo ani v prípade, že som v ňom sedel sám. Táto disciplína je v prípade modelov kombi, pri ktorých sa počíta s častým využívaním užitočného zaťaženia vozidla na maximum, pre mňa dôležitým kritériom.

Motor po dosiahnutí optimálnej prevádzkovej teploty citeľne stíchne, vďaka čomu ho  počas plynulej jazdy na povolenom limite takmer nepočuť. Samozrejme, bežného motoristu zaujíma hlavne to, koľko si motor odpije z nádrže. Aj v tomto kritériu sa Hyundai i30 kombi vybavený turbodieselom 1,6 CRDi (81 kW/110 k) javí ako dobrá voľba. Týždňový test sme uzatvorili s priemerom 4,7 litra nafty na 100 kilometrov.

Cena a záruka:

Základ/test 13 790 €/20 840 €

5 rokov bez obmedzenia km

Motor: preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 582 cm3, max. výkon 81 kW (110 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 96 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 11,3 s

max = 188 km/h, spotreba výrobca/test 3,8/4,7 l/100 km.

Text: Peter Lacena, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov