Nissan predstavil nový typ motora
Spaľovacie motory sú podľa niektorých odborníkov na konci svojej životnej púte. Automobilky sa preto snažia nájsť alternatívu. Nissan nedávno predstavil nový typ motora.
Nissan vyvinul prototyp pohonnej jednotky, ktorá kombinuje pohon na bio-etanol s bežným elektromotorom. Kombináciu elektromotora so spaľovacím motorom poznáme v podobe hybridov.
Tento systém je však odlišný. Využíva palivové články SOFC (Solid Oxide Fuel Cell) s generátorom. SOFC je palivový článok, ktorý využíva reakciu viac palív vrátane etanolu alebo zemného plynu s kyslíkom.
Technológia e-Bio Fuel-Cell, ako ju Nissan nazval, vyrába elektrinu pomocou SOFC článku, ktorý je v tomto prípade generátorom. Palivový článok využíva bio-etanol, ktorý je uskladnený v nádržiach automobilu obdobne, ako napríklad vodík.
Následne vyrobená elektrická energia poháňa cez elektromotor vozidlo. Na rozdiel od konvenčných systémov má vozidlo s článkami SOFC vyššiu účinnosť, ktorá mu umožňuje prejsť vzdialenosť porovnateľnú so zážihovými motormi (približne 600 km).
Tento systém je tiež voči spaľovaciemu motoru s elektromotorom tichší v kombinovanom režime. V palivových článkoch používajú chemické látky, ktoré reagujú s vodíkom a vyrábajú energiu s malým množstvom CO2.
Bio-etanol, vrátane toho pochádzajúceho z cukrovej trstiny a kukurice, je ľahko dostupný v Severnej, Južnej Amerike alebo Ázii. Táto koncepcia bude tiež naďalej podporovať súčasnú už vybudovanú infraštruktúru a nebudú sa musieť stavať nové dobíjacie alebo čerpacie stanice.
Bio-etanol neutralizuje emisie CO2, čo umožní prevádzku s malým množstvom exhalátov. Tie ale budú neporovnateľne nižšie, ako v prípade bežných spaľovacích motorov. Etanol je tiež jednoduchší a bezpečnejší na manipuláciu. Vodík je totiž pri kontakte so vzduchom vysoko výbušná látka. Budúcnosť tohto systému je otvorená už vďaka rozšíreným čerpacím staniciam v západnej Európe.
MM, Nissan
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov