BMW R 1250 GS a R 1250 RT: Nové dimenzie
Spoločnosť BMW Motorrad ponúka na trhu s motocyklami dvojicu zástupcov novej generácie modelovej rady R. Veľké GS aj cestovný model RT majú modernejší agregát s variabilným časovaním ventilov.
BMW Motorrad si už viac ako 35 rokov získava srdcia fanúšikov v rámci rady R ucelenou rodinou modelov. A práve obrovské cestovné enduro GS a cestná cestovná verzia RT patria medzi najdôležitejších členov spomínanej „famílie“.
Počas spomínaného obdobia sa motor boxer v modeloch BMW Motorrad GS a RT stal synonymom suverénneho výkonu a spoľahlivého zdroja síly na všetkých cestných povrchoch, rovnako ako pri cestovaní na dlhé vzdialenosti.
Už viac ako štvrťstoročie používa BMW Motorrad vo svojich motoroch štvorventilové rozvody v kombinácii s elektronickým vstrekovaním paliva a katalyzátorom, vďaka čomu sa dosahuje najlepší možný výkon a priebeh krútiaceho momentu v spojení s príkladnou hospodárnosťou a nízkym obsahom škodlivín.
Nové modely BMW R 1250 GS a R 1250 RT majú nielen výkonnejší a silnejší agregát, ale tiež, predovšetkým v nízkych otáčkach podstatne kultivovanejší prejav. Pre dosiahnutie týchto parametrov BMW Motorrad po prvý raz v histórii aplikovalo do sériové výroby technológiu BMW ShiftCam, ktore súčasťou je variabilné časovanie a zdvih sacích ventilov.
Vďaka tejto vychytávke sa spoločnosť BMW zaradila do zoznamu výrobcov, ktorí tento systém používajú alebo používali. Systém od BMWMotorrad je ale úplne nový. Na vačkovom hriadeli sú pre každý ventil vedľa sebe dva profily vačkov a na konci hriadele je mechanizmus, ktorý zaisťuje posun celého hriadeľa.
V nízkych otáčkach a počas nižšieho zaťaženia otvára ventily „miernejší“ vačok, pri prechode do vysokých otáčok alebo pri plnom plyne vybehne z ovládacieho zariadenia pin, ktorý vďaka drážkam na konci vačkového hriadeľa zaistí jeho posun.
V tom momente sa ventily otvárajú podľa „ostrejšieho“ vačku. Oba páry vačkov majú iné časovanie a zdvíhajú ventily do rozdielnej výšky. Drobné rozdiely sú aj medzi jednotlivými vačkami v páre, čo má zaistiť lepšie vírenie zmesi v priestore valca, lepšie spaľovanie a tým aj nižšiu spotrebu.
V najnovšej generácii modelov BMW R 1250 GS a R 1250 RT sa zväčšil objem motora na 1254 cm3. Nový agregát má výkon 100 kW pri 7750 1/min a krútiaci moment 143 Nm pri 6250 1/min. So zvýšením objemu o 7 % sa tak spája posilnenie výkonu o 14 % a krútiaceho momentu o 9 %.
Vďaka tomu je nový motor najvýkonnejším sériovým boxerom od BMW. Vo svojom najčerstvejšom prevedení agregát používa overenú kombináciu chladenia vzduchom a vodou. V štandardnom prevedení sú k dispozícii dva jazdné režimy, umožňujúce prispôsobenie motocykla individuálnym požiadavkám jazdca.
Nová motorka R 1250 GS je štandardne vybavená LED svetlom. Okrem toho je v ponuke originálneho príslušenstva tiež LED denné svietenie, a to ako pre R 1250 GS, tak pre R 1250 RT. Štandardnou výbavou pre R 1250 GS je teraz farebný 6,5-palcový displej, ktorý je súčasťou paketu Connectivity.
Mnoho jeho funkcií môže šofér ľahko a intuitívne obsluhovať osvedčeným multifunkčným otočným ovládačom BMW Motorrad. Motocykel R 1250 RT je vybavený displejom s uhlopriečkou 5,7“, ktorú dopĺňa analógový rýchlomer a otáčkomer.
Čím rýchlejší je zásah záchranných zložiek v prípade nehody alebo nebezpečia ohrozujúceho ľudský život , tým je možné zachrániť viac ľudských životov. Voliteľná výbava, do ktorej patrí tiež inteligentné tiesňové volanie, urýchľuje a zjednodušuje zavolanie pomoci. Rovnako, ako predtým, aj teraz je možné tento „ekvipment“ objednať pre oba modely.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov