Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Captur: Úspešný upsizing

Najprv sa motory zmenšovali, aby sa ušetrilo, teraz sa zväčšujú a zase to funguje.

S-Edition je najvyššia výbava Capturu so športovými doplnkami a multimediálnym systémom R-Link aj s navigáciou v základe. Pod jeho kapotu sa nám dostal 1,33-litrový benzínový turbo štvorvalec, a to rovno s celkom slušným výkonom 110 kW (150 koní) a 250 Nm. Vynovenému Capturu, ktorý sa pýši krásnymi LED svetlami vpredu aj vzadu a jemnými dizajnovými úpravami, výkonnejší motor svedčí už len z filozofického hľadiska. V interiéri Capturu sa toho veľa nezmenilo. Veľká schránka pred spolujazdcom zostala a pribudlo pekné čalúnenie sedadiel. Čo však prekvapivo zmizlo, boli ikonické dizajnové gumové laná na opierkach zadných sedadiel, ktoré Captur zdedil po rovnomennom koncepte. Škoda. Poďme však na motor a prevodovku. Podobne ako Twingo GT, aj tu musíte pre dosiahnutie dobrej spotreby jazdiť v režime ECO. Inak sa auto správa, ako keby malo športový režim. Prevodovka radí vysoko a auto je zbytočne „našponované“, aj keď treba uznať, že takto dokáže jazdiť aj dynamicky. Motor je pocitovo celkom silný, ale vo vyšších otáčkach nemá veľmi pekný zvuk. Režimu ECO sa našťastie netreba báť, pretože ten nie je až prehnane lenivý. Je tak akurát. Dá sa v ňom dosiahnuť spotreba pod 7 l/100 km. Ak však vyrazíte na diaľnicu, vyšší podvozok si vypýta svoju daň a spotreba stúpne aj nad 8l/100 km. Renault Captur je predsa len skrátka mestské auto. Tam sa hodí dizajnom, aj komfortne naladeným podvozkom.

Stručne: Renault Captur S-Edition Energy 1,3 TCe 150 EDC

Cena: základ/test 12 590/21 770

Parametre: Zážihový R4/16V, 1 332 cm3, 110 kW (150 k) pri 5 000 ot.min-1, 250 Nm pri
1 700 ot.min-1, 0-100 km/h za 9,2 s, vmax= 205 km/h, spotreba výrobca/test 5,4/6,9 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov