Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Porsche 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Porsche na autosalóne v Detroite predstavilo dve horúce novinky, ktoré rozhodne nebudú patriť medzi pomalé vozidlá…  911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S budú totižv ponuke Porsche patriť medzi najrýchlejšie.

Tento rok slávi 911 Targa výročie – 50 rokov produkcie. Porsche preto ponúkne tento model v silnejšej verzii GTS spolu s pohonom všetkých kolies a 6-valcovým boxerom s výkonom 316 kW (430 k).

Silnejším motorom sa zvíšil merný výkon v porovnaní s modelom S z 3,9 na 3,6 k/kg . Maximálna rýchlosť je vyše 300 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne novinka za 4,3 sekundy.

Pri zvýšení výkonu o 22 kW (30 k) však nevzrástla priemerná spotreba paliva, ktorá je 9,2 až 10 l/100 km. V porovnaní s modelom 911 s pohonom len jednej nápravy sú zadné podbehy širšie o 22 mm a zadné pneumatiky o 10 mm.

Porsche 911 Targa 4 GTS Porsche 911 Targa 4 GTS

Vpredu zaujmú bi-xenónové svetlomety so systémom PDLS (Porsche Dynamic Light System). Automobil stojí na 20-palcových diskoch. Na dverách sú nápisy GTS a vzadu chrómové koncovky výfuku.

V interiéri sú stopky Sport Chrono umiestnené uprostred prístrojovej dosky. Športové sedadlá Sport Plus s čiernym logom GTS poskytnú dostatočnú bočnú oporu tela a vysoký komfort vďaka čiernej koži Alcantara.

Od roku 1965 iba jedna z ôsmych generácii 911 nemala verziu Targa. Jej súčasný podiel na trhu je približne 13 % automobilov Porsche. Začiatok predaja je plánovaný na marec 2015 s cenou 137 422 €.

Ďalším novým vozidlom, ktoré Porsche predstavilo na autosalóne v Detroite, je model Cayenne Turbo S. Na pohon slúži 4,8-litrový vidlicový osemvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Maximálny výkon je 419 kW (570 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 800 Nm.

Porsche Cayenne Turbo S Porsche Cayenne Turbo S

Automobil dosiahol rekordný čas na severnej slučke okruhu Nürburgring 7:59,74 min. Voči predchádzajúcemu motoru poskytuje o 20 k  a 50 Nm viac. Cayenne Turbo S zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Voči predchádzajúcej verzii je to zlepšenie o 0,4 sekundy.

Maximálna rýchlosť je 284 km/h. V sériovej výbave sú keramické brzdy Porsche so 420 milimetrovými prednými brzdovými kotúčmi a 370 milimetrovými zadnými brzdovými kotúčmi. Vpredu použili desaťpiestikové strmene, vzadu štvorpiestikové.

Systém PDCC (Porsche Dynamic Chasis Control) znižuje bočný náklon karosérie v zákrutách. Dynamickú ovládateľnosť zvyšuje systém Porsche Torque Vectoring Plus, ktorý zasahuje do zadných bŕzd.

V štandardnom vybavení sú 21-palcové disky s čiernym lakovaním a LED svetlomety so systémom PDLS. Interiéri je čierno-krémový. Za príplatok bude k dispozícii športový výfukový systém. Predaj sa začne v druhom štvrťroku 2015 s cenou od 166 696 €.

MM, Porsche

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov