Hyundai i20: trojvalcový vrchol
Hyundai i20 je v najnovšom variante vzhľadom kultivovaný kompaktný automobil. Boli sme zvedaví, či aj nový a výkonný trojvalec podporí tento imidž.
Vydolovať 88 kW (120 k) z litrového motora bol ešte pred pár rokmi úctyhodný výkon. Ak ide o štvortaktný trojvalec, tým viac pozornosti vzbudí. Prvé, čo po naštartovaní zaujme, je jeho zvuk. Je iný než u štvorvalcov, azda trocha drsnejší, ucho nehladká, ale za nepríjemný ho označiť nemožno. Aj kultivovanosť chodu sa od štvorvalcov líši, no opäť – ide o zvyk. Pri pohľade na výkonové parametre (172 Nm) som očakával, že vozidlo s ním bude až športovo svižné. To nie je celkom pravda. K vyslovenej hravosti mu chýba razantnejšia reakcia na plné zošliapnutie plynového pedála. Príjemná je spotreba do 6,5 l/100 km v meste a len o málo vyššia pri diaľničnom tempe. Pri výletnom tempe na Záhorí spotreba atakovala 5 l/100 km. Dlhý dojazd zabezpečuje aj relatívne veľký objem palivovej nádrže (50 l).
Vozidlo je aj vo vyšších rýchlostiach nadpriemerne stabilné. Malou daňou za to je tuhosť podvozka na zlých povrchoch. Hyundai i20 je však vo všetkých situáciách sebaistý a primerane komfortný. K veľmi dobrému pocitu vodiča i posádky prispieva veľkorysý vnútorný priestor, skôr mäkšie pohodlné sedadlá, kvalitné materiály, prehľadnosť usporiadania a úroveň dielenského spracovania. Ak má ešte zmysel porovnávať s minulou generáciou, tak práve tu vidím najväčší skok.
Aj vonkajší vzhľad nenechá nikoho pochybovať, či ide o najnovší model. Výrazné a pekné svetlá vpredu (denné LED) i vzadu, čisté línie zo všetkých strán, dlhší previs vpredu a čierny zadný stĺpik – áno, tento nízky a široký tvar vznikal v Európe. Určite mu to prospelo.
Hyundai je známy tým, že na trh prináša vozidlá s rozumnou cenou a nadpriemernou výbavou. Trojvalcová, z dvoch verzií s takýmto motorom tá výkonnejšia i20, pokračuje týmto smerom, hoci je zo súčasnej ponuky tohto modelového radu druhou najdrahšou. No jej technická vyspelosť a schopnosť byť partnerom, na ktorého sa budete každé ráno tešiť, stojí za to.
Čo treba uznať: Významný hráč vo svojej triede
Čo nám chýbalo: Navigácia
Čo nás prekvapilo: Záruka bez obmedzenia najazdených kilometrov
Hyundai i20 5HB 1,0 T-GDi 88 kW Style
Cena a záruka: Základ/ test 14 390 / 15 790 €; 5 rokov bez obmedzenia km
Motor: preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 88 kW (120 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1, Emisie CO2 112 g/km.
Jazdné výkon, spotreba:
0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax = 190 km/h, spotreba výrobca / test 4,8 / 5,7 l/100 km
Text: Dalibor Klíma, foto: Juraj Hrivnák
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov