Test: BMW iX M70 xDrive – UltiMatná beštia
BMW iX prešlo modernizáciou a dokazuje, že aj jazda v elektromobile môže vytvárať emóciu.
Expresívny dizajn pri príchode na trh nie každému sadol. Preto sa po krátkom čase v BMW rozhodli, že iX musia trochu zjemniť. A aj vďaka decentným úpravám karosérie oveľa viac lahodí oku európskeho a amerického zákazníka. Nová je napríklad grafika predných svetiel. Vrcholná verzia iX M70 xDrive sa automaticky dodáva s balíkom M Sport a balíkom M Sport Pro vrátane špecifickej mriežky ľadviniek masky s logom M, čiernych krytov vonkajších spätných zrkadiel a exkluzívnych 22-palcových M diskov z ľahkej zliatiny.
Na vrchole
iX M70 xDrive tróni na špici. Výkon narástol na 485 kW (659 k) a 1 100 Nm. Je neuveriteľné, s akou vervou sa pri plnej akcelerácii zadná časť auta ponorí a pneumatiky zahryznú do asfaltu. Pre kratšie prestoje na nabíjačkách zvýšilo BMW aj maximálny nabíjací výkon na 195 kW. BMW síce udáva, že s maximálnym využívaním ekonomiky jazdy sa dá prejsť až 600 km, a to aj vďaka novým ložiskám kolies s menším trením, no reálne, keď sa človek z auta teší a raduje, tak to bude okolo 400 km. Musím do neba vychváliť aj vzduchový podvozok. Vpredu je dvojitý lichobežník, vzadu natáčací päťprvok v novom uložení. BMW slušne zamakalo a heslo, ktoré sa s autami tejto značky traduje dekády, kde podvozok je rýchlejší než motor, platí do fyzikálnych hraníc aj tu. Prízvukujem fyziku preto, lebo iX váži až 2 655 kg.
Diamantový zvuk
V čistom, jednoduchom a elegantnom interiéri sa po modernizácii veľa nezmenilo, no na predných sedadlách sa sedí lepšie, silnejšie držia telo. Úplne ma v tejto jazdiacej beštii odrovnalo audio. Štandardne je model iX vybavený audiosystémom Harmon/Kardon s 18 reproduktormi a výkonom 560 wattov, ale testovaná verzia siahla po tom najlepšom, čo existuje. Systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s 30 reproduktormi a výkonom 1 615 wattov. Uvediem len, že napr. obe predné opierky hlavy sú vybavené reproduktormi, ktoré vydávajú zvuk priamo za hlavu vodiča a spolujazdca. Nižšie v sedáku sedadla sú skryté ďalšie reproduktory, ktoré vibrujú v rytme hudby.
Čo treba uznať
- Neuveriteľný diamond sound systém.
Čo nám chýbalo
- Anatomickejšie sedenie vzadu.
Čo nás prekvapilo
- Čakal som vyššiu cenu.
BMW iX M70 xDrive
Cena (základ/test) 83 870/145 344 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Vpredu synchrónny elektromotor, max. výkon 150 kW (204 k), max. krútiaci moment 365 Nm. Vzadu synchrónny elektromotor, max. výkon 425 kW (578 k), max. krútiaci moment 650 Nm. Max. kombinovaný výkon 485 kW (659 k), max. kombinovaný krútiaci moment 1015 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 115/108,9 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 3,8 s, vmax=250 km/h, dojazd vo WLTP/test 521 – 600/400 km, spotreba WLTP/test 23,5/27,1 kWh 100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – 0×
- USB-A – 0×
- USB-C – 6×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 14,9
- Batožinový priestor: 500 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov