Test: BMW M760e xDrive – Nabi a natankuj!
BMW M760e xDrive vás presvedčí o správnosti vašej voľby v každej situácii.
Začnem systémovým výkonom. Ten činí rovných 420 kW (571 k) a to naznačuje nielen dynamický potenciál, ale aj filozofiu. BMW vám chce ponúknuť možnosť slobodnej voľby medzi troma druhmi pohonu. BMW 760i xDrive alebo i7 xDrive 60, či M760 xDrive poskytujú zhruba rovnaký výkon a má to svoj dôvod. Automobilka nechce diskvalifikovať nikoho a radosť z jazdy ponúkne všetkým: „elektrikárom“, „petrolheadom“, ako aj demokratom, ktorí chcú ostať v strede. A dobre robí, napokon západné hodnoty sú založené na možnosti voľby. Tentoraz to proste nie je mníchovský diktát, skôr naopak.
Aj napriek tomu, že na zozname povinných previerok v tomto prípade nefiguruje ostrá športová dynamika, ani skúmanie maximálnej rýchlosti tejto 5,1-metrovej limuzíny pri vjazde do ostrej zákruty, musím povedať, že ani v tejto disciplíne sa BMW radu 7 nestratí. Akurát plug-in hybridná verzia môže tento úkon vykonať potichu, ako aj v sprievode zrnitého, no v žiadnom prípade nie rušivého zvuku motora. Dve tváre, rovnaký postoj. Jazda v BMW ostane vždy aktívna, hoci musím pochváliť komfort.
Aj samotný plug-in hybridný systém poskytuje nielen dostatočný dojazd, ale aj pomerne rýchle dobíjanie, hoci nie najrýchlejšie. To má Mercedes-Benz. To, čo BMW maximálne zvládne, je 7,4 kW, čo znamená, že minimálny čas na nabíjačke sú dve a pol hodiny. Ak už máte batériu s využiteľnou kapacitou 18,7 kWh nabitú, môžete rátať s dojazdom na úrovni 70 kilometrov v zime, v lete si pokojne pridajte ďalších 15. A to je dobré skóre pre elektrický dojazd.
Stručne
Čo treba uznať
Extrémnu rovnováhu medzi elektrinou a benzínom.
Čo nám chýbalo
Rýchlonabíjanie, umocnilo by šetriaci potenciál.
Čo nás prekvapilo
Komfort podvozka, v rámci luxusných limuzín je najlepší.
BMW M760e xDrive
Cena (základ/test) 141 200/167 331 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
Preplňovaný zážihový R6/24V + PHEV, zdvihový objem valcov 2 998 cm3, max. výkon 279 kW (380 k) pri 5 200 – 6 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 520 Nm pri 1 850 – 5 000 ot.min-1. Elektromotor: 3-fázový synchrónny elektromotor, max. výkon 145 kW (197 k), max. krútiaci moment 450 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 420 kW (571 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 800 Nm. Emisie CO2 26 g/km.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 4,3 s, vmax= 250 km/h, energetická spotreba WLTP/test 23,7/25,1 kWh/100 km, dojazd na el. energiu WLTP/test 85/79 km; spotreba paliva WLTP/test 1,0 – 1,2/1,3 – 5,6 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
230 V – ano
USB-C – 6×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 9,2
Batožinový priestor: 525 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov