Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Suzuki Ignis 1,2 Dualjet Hybrid – Stres? Zabudnite!

Suzuki Ignis je s automatickou prevodovkou prísľubom jednoduchého ovládania a úspornej jazdy. Plní ho?

Začnem hodnotením hlavného dôvodu, pre ktorý importér značky poskytuje na novinárske testy práve tento exemplár: bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT. A bez okolkov tiež hneď napíšem, že je veľmi dobrá, posúva (predovšetkým) mestské auto na vyššiu úroveň komfortu ovládania. Správa sa oveľa čitateľnejšie a najmä príjemnejšie než prevodovky takého typu spred niekoľkých rokov. Samozrejme, ešte stále dokáže nepripraveného používateľa prekvapiť tým, že otáčky motora nejdú vždy „ruka v rukáve“ s otáčkami kolies, resp. rýchlosťou auta, ale o tom to celé je, o využití plynulej zmeny prevodového pomeru.  V prípade Ignisu to nie je sprevádzané nepríjemnými zvukovými prejavmi. Typický vysávačový efekt, ktorými si prevodovky tohto typu narobili zlé meno, pri pokojnej jazde absolútne nevnímate. Okrem toho sa môžete „hrať“ so šiestimi predvolenými prevodovými pomermi, ale – úprimne – mimo povinného skúšania mi to pri jazde ani nenapadlo. Akurát sa mi nepáčilo, že pri radení z P alebo z R do režimu D som volič prevodovky zakaždým presunul až do polohy manuálneho radenia (pri stlačenej poistke). Chýbal mi väčší odpor pri prechode z režimu D do M. Prevodovka dokáže pri ustálenej rýchlosti motor nechať pracovať aj pri veľmi nízkych otáčkach (cca 1 150 ot.min-1). Diaľnica znamená trocha viac hluku, okolo 3 500 – 4 000 ot.min-1, čo sa mení aj pri konštantnej rýchlosti podľa profilu cesty. Spotreba počas testu zodpovedala údajom výrobcu (hurá!) a pre automat vzrástla len nepatrne.

Pre úplnosť spomeniem, že Ignis poháňal nie dávno prerobený motor 1,2 Dualjet (atmosférický, nepriame viacbodové vstrekovanie) podporovaný elektrickým motorom/generátorom, ergo ide o tzv. Mild-hybrid, ktorý však Suzuki nazýva hybrid. Umožnilo to uspokojiť strašiaka emisných limitov a nič neubralo na skvelej obratnosti, vynikajúco využitému obostavanému priestoru a absolútnej praktickosti (posuvné zadné sedadlá), pričom nič z toho nenabúralo pôvab a príťažlivosť malého Japonca.

Čo treba uznať

  • Ignis je s automatom ešte hodnotnejším mestským automobilom.

Čo nám chýbalo

  • Okrem kamery aj zvukový asistent pri cúvaní.

Čo nás prekvapilo

  • Lepšie zrýchlenie než s manuálom.

Suzuki GSX-S1000 – naháč v agresívnom kabáte

Suzuki Ignis 1,2 Dualjet Hybrid CVT GLX       

Cena a záruka:

Základ / test: 11 320 / 15 730 €

Záruka: 3 roky / 100 000 km

Motor: zážihový, atmosférický, mild-hybrid, R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 197 cm3, max. výkon 61 kW (83 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 107 Nm pri 2 800 ot.min-1. Emisie CO2 124 – 126 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 12,4 s, vmax = 155 km/h, spotreba výrobca/test 5,4 – 5,6/ 5,7 l/100 km.

Ikony: BT, USB, zrkadlenie, 260 – 1 100 dm3, displej 7“

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov